امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که دوران نقاهت بیماری های عزیزان بیمار و سالمندشان در منزل سپری شود، با این کار بیماران در محیط بهداشتی و به دور از عفونت های بیمارستانی در منزل بهبود پیدا می کنند.

گذراندن دوره های نقاهت بیماری در منزل هزینه های کمتری را در بر گرفته و در زمان افراد صرفه جویی می کند.

بسیاری از افراد برای بهتر سپری کردن دوران نقاهت شان به تجهیزات پزشکی نیاز دارند، این متن به آشنایی شما با تجهیزات پزشکی مناسب بیماران و سالمندان کمک می کند.

تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی ابزار و وسایلی هستند که از آن ها برای تشخیص، درمان و توان بخشی افراد بیمار و سالمندان استفاده می شود و تأثیرات شگرفی در بهبود بیماری های انسان ها دارند.

خرید و اجاره تجهیزات پزشکی

برخی از افراد نیاز دارند به صورت دائمی و تا آخر عمرشان از تجهیزات پزشکی استفاده کنند، بهتر است که تجهیزات پزشکی مورد نیاز این افراد خریداری شود تا هزینه های زیادی برای اجاره آن ها نپردازید.

در صورتی که بیمار عزیزتان تنها برای مدت زمان خاصی به استفاده از تجهیزات پزشکی نیاز دارد می توانید تجهیزات پزشکی مورد نیاز و لوازم جانبی آن ها را برای او اجاره کنید.

خرید و اجاره تجهیزات پزشکی از تجهیز سلامت

تجهیز سلامت فروشگاه مجاز و معتبر تجهیزات پزشکی در تهران است که دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت بوده و به اجاره و خرید تجهیزات به صورت حضوری و آنلاین می پردازد.

در صورت نیاز به تجهیزات پزشکی استاندارد و با کیفیت برای درمان و توان بخشی به بیمار عزیزتان در منزل و یا خرید و اجاره تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و بیمارستانی می توانید جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02155435360 تماس بگیرید.

آشنایی با تجهیزات پزشکی مناسب بیماران و سالمندان

تخت بیمارستانی

یکی از کاربردی ترین و مهم ترین تجهیزات پزشکی که برای استراحت بیماران و سالمندان مناسب است، تخت بیمارستانی است، از این تخت به منظور امنیت بیشتر سالمند و بیمار، کاهش درد و کمک به پرستار استفاده می شود.

تخت بیمارستانی در دو نوع مکانیکی و برقی در بازار موجود بوده و بر حسب شکن دارای سه نوع تک شکن، دو شکن و سه شکن می شود که با توجه به نیاز و شرایط بیمار، بودجه او و... اجاره و خریداری می شود.

تشک مواج

تشک مواج محصولی مفید و کاربردی است که لازم است از آن بر روی تخت بیمارستانی استفاده شود، استفاده از این تشک از بروز بیماری زخم بستر در افراد بیمار و سالمندانی که تحرک کمی دارند جلوگیری می کند.

ضمن اینکه استفاده از برخی از تشک های مواج برای درمان بیماری زخم بستر توصیه می شود، تشک مواج دارای انواع مختلف سلولی، تخم مرغی، لیزری و... بوده که لازم است با توجه به شرایط بیمار یا سالمند تهیه شود.

اکسیژن ساز

از دیگر تجهیزات پزشکی بسیار مهم که برای درمان بیماران ریوی، تنفسی و قلبی پیشنهاد می شود، دستگاه اکسیژن ساز است، در صورتی که بیمار یا عزیز سالمنداتان دچار بیماری های ذکر شده بوده و دچار مشکلات تنفسی است می توانید اجاره و خرید اکسیژن ساز انجام دهید.

اکسیژن سازها در دو نوع خانگی (پرتابل) و بیمارستانی (ثابت) ساخته می شوند و دارای ظرفیت های 5، 8 و 10 لیتری می باشند، اکسیژن ساز از طریق وارد شدن هوای محیط به دستگاه به تولید اکسیژن با خلوص بالا می پردازد.

کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن از دیگر تجهیزات پزشکی کاربردی است که در اورژانس، بیمارستان ها و منازل قابل استفاده می باشد، گاز اکسیژن جمع شده در مخزن کپسول در اکسیژن رسانی به افراد کمک می کند.

در صورتی که بیمارتان به صورت 24 ساعته برای تنفس نیاز به استفاده از کپسول اکسیژن دارد می توانید از این وسیله در خارج از منزل استفاده کنید.

سی پپ

از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات پزشکی که از آن برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود می توان به سی پپ اشاره کرد، این دستگاه از طریق ایجاد فشار ثابت در دم و بازدم افراد به درمان بیماری های تنفسی، قلبی عروقی، آپنه تنفسی و... کمک می کند.

بای پپ

از دیگر تجهیزات پزشکی کمک تنفسی که بسیار کاربردی است می توان به بای پپ اشاره کرد، این دستگاه با ایجاد فشار در دو سطح موجب باز شدن راحت تر راه های هوایی بیمار شده و به افراد بیمار در نفس کشیدن کمک می کند.

بای پپ به دو صورت دستی و خودکار کار می کند و برای درمان خرناس، آپنه خواب، انسداد خواب و... کاربرد داشته و استفاده می شود.

فشارسنج

یکی از تجهیزات پزشکی تخصصی و کاربردی برای تشخیص فشار خون افراد بیمار و سالمندان، دستگاه فشار سنج است، این دستگاه در سه نوع عقربه ای، جیوه ای و دیجیتالی عرضه می شود.

افراد بیمار و سالمندانی که به بیماری فشار خون مبتلا هستند باید به صورت مداوم میزان فشار خون شان را با استفاده از این دستگاه بسنجند تا دچار مشکلات خطرناکی همچون سکته قلبی و... نشوند.

ونتیلاتور

ونتیلاتور از تخصصی ترین و کاربردی ترین تجهیزات پزشکی است که به زنده ماندن افراد کمک می کند، این دستگاه از طریق ورود و خروج هوا از ریه به افراد در تنفس کمک کرده و عمل تنفس مصنوعی را برای افراد بیمار و سالمند انجام می دهد.

مانیتورینگ علائم حیاتی

از این دستگاه جهت نمایش علائم حیاتی بیمار در بیمارستان، ICU، CCU، اتاق عمل، مراکز درمانی، منزل و... استفاده می شود، این نوع وسیله در دو نوع پرتابل و ثابت وجود دارد.

این دستگاه دارای سه نوع فشار منفی، فشار مثبت، فشار ثابت بوده که با توجه به شرایط و وضعیتی که بیمار دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

بالابر بیمار

بالابر بیمار یا لیفت از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای بیماران و سالمندانی است که توانایی حرکت ندارند، از این وسیله برای جا به جایی افراد بیمار و سالمندان از تخت به روی ویلچر و بالعکس در منازل و بیمارستان ها استفاده می شود، استفاده از این وسیله راحتی کار پرستاران و افراد مراقب را فراهم می کند.

ویلچر

از دیگر تجهیزاتی که مناسب بیمار و سالمندان دارای مشکلات حرکتی است ویلچر می باشد، استفاده از این وسیله به توان بخشی و تحرک افراد سالمند و بیماران کمک کرده و توصیه می شود.

ویلچر دارای انواع مختلف مکانیکی، برقی، ساده، برانکاردی، پله رو و... است که با توجه به مشکل و نیاز افراد توسط پزشک تجویز می شود.

واکر

از دیگر تجهیزات پزشکی که به عنوان لوازم کمکی شناخته شده و به توان بخشی در افراد کمک می کند می توانیم به واکر اشاره کنیم، در صورتی که بیمار و سالمند عزیزتان دچار ضعف و درد در مفاصل و عضلاتش می باشد، خرید واکر را پیشنهاد می کنیم.

واکر در چهار نوع ساده، دو چرخ، سه چرخ و چهار چرخ عرضه می شود که نوع آن با توجه به وضعیت و شرایط بیمار تعیین می شود.

دستگاه بخور

از دیگر تجهیزات پزشکی کاربردی در منازل و مراکز درمانی می توانیم به دستگاه بخور اشاره کنیم، دستگاه بخور دارای دو نوع سرد و گرم بوده و از طریق تنظیم رطوبت هوا، تنفس را آسان کرده و مشکلات تنفسی در افراد را برطرف می کند.

استفاده از بخور سرد برای افرادی که در منزل شان کودک و یا سالمند دارند همواره توصیه می شود، چرا که بخور سرد دارای ایمنی بالاتری نسبت به بخور گرم است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان