رودسر- مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از توزیه ۱۲ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی با اجرای طرح دوازدهم در نقاط مختلف گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری مرحله یازدهم طرح قرار دوازدهم در آستان سید محمد صیدر محله رودسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح به نام مبارک امام زمان (عج) است که در روز ۱۲ هر ماه خدمات اجتماعی با کمک یاوران مهدوی و با استفاده از ظرفیت خیرین، موقوفات دارای نیات منطبق و نذورات بقاع متبرکه به نیازمندان اهدا می شود.

وی به با اجرای مرحله یازدهم طرح قرار دوازدهم اشاره کرد و افزود: از آغاز این طرح تاکنون ۱۲ هزار و چهارصد بسته معیشتی بین نیازمندان در نقاط مختلف گیلان توزیع شده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه برای تهیه این تعداد بسته معیشتی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح قرار دوازدهم ۱۰ میلیون تومان نیز از محل درآمد موقوفات دارای نیات مرتبط در حوزه دارو و درمان افراد نیازمند هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله یازدهم این طرح در شهرستان رودسر در آستان سید محمد صیدر محله برگزار شد اظهار کرد: در مرحله یازدهم طرح قرار دوازدهم یک هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان در سراسر استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: در مرحله یازدهم علاوه بر بسته های معیشتی ۲۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیون تهیه شده که با مشارکت مؤسسات خیریه در اختیار نوعروسان گیلانی قرار شد.

وی اضافه کرد: دو دستگاه آزمایشگاهی مربوط به فرآیند آزمایشات خون با صرف اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار بیمارستان لاهیجان گذاشته شده است.

علیزاده ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ دستگاه بخاری به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان تهیه و با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: هدف نهایی این طرح محرومیت زدایی از مناطق پیرامونی بقاع متبرکه به تناسب نیاز افراد کم توان از نظر مالی و جسمی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان