ایتنا - چت جی پی تی با وجود محبوبیت بسیار زیادش، رایگان خواهد ماند


چت جی‌پی‌تی (Chat GPT) نسخه ممتاز (پریمیوم) و پولی این سیستم را راه‌اندازی می‌کند.

نسخه رایگان این برنامه دردسترس خواهد ماند. اما احتمال می‌رود در دوره‌های اوج مصرف آفلاین شود – و در آن دوره‌ها، دسترسی کسانی که هزینه ماهیانه آن را پرداخته‌اند، اولویت خواهد داشت.

این صرفا یکی از امتیازهایی است که در ازای اشتراک ۲۰ دلاری «چت جی‌پی‌تی پلاس» ارائه می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، اوپن ای‌آی گفت کاربران «حتی در دوره‌های اوج مصرف دسترسی کلی به چت جی‌پی‌تی دارند»، در کنار آن، امکان «پاسخ‌گویی در زمان کوتاه‌تر» دارند و «به ویژگی‌ها و اصلاحات جدید اولویت دسترسی خواهند داشت».

چت جی‌پی‌تی با وجود محبوبیت بسیار زیادش، رایگان خواهد ماند. اوپن ای‌آی گفت که قصد دارد آن را حفظ کند و در عین حال، کاربران را تشویق کند که نسخه پولی آن را دریافت کنند.

آن‌ها در یک پست وبلاگی که در آن خدمات جدید را اعلام کردند، گفتند: «ما کاربران نسخه رایگانمان را دوست داریم و دسترسی رایگان به چت جی‌پی‌تی نیز ادامه خواهد یافت. با پیشنهاد این قیمت اشتراک، به پشتیبانی دسترسی رایگان برای افراد بیشتر کمک می‌کنیم.»

 

سایر اشتراک‌ها به زودی منتشر می‌شود. این شرکت به «طرح‌های کم‌هزینه، طرح‌های تجاری و بسته‌های داده برای دسترسی بیشتر» و همین‌طور ارائه ای‌پی‌آی به شکلی که در سایر برنامه‌ها نیز بتوان از آن استفاده کرد، اشاره کرد.

چنین تصور می‌شود که طرح هر سوالی از چت جی‌پی‌تی بسیار گران است. سم آلتمن، مدیر اجرایی اوپن ای‌آی، گفته است که میانگین هزینه چت جی‌پی‌تی «در حد چند سنت» است، اما برآوردهای شرکت تحلیلی سیمیلاروب (Similarweb) نشان می‌دهد که این برنامه امکان جذب روزانه ۱۳ میلیون کاربر دارد.

سیستم جدید یکی از چندین راهی است که اوپن ‌ای‌آی قصد دارد از آن برای کاهش خطرات موفقیت عظیم این برنامه استفاده کند. این پس از راه‌اندازی ابزاری جدید در هفته اخیر برای ارزیابی آن است که آیا قطعه متنی را سیستم هوش مصنوعی تولید کرده یا خیر، از ترس اینکه مبادا از آن برای تقلب در فعالیت‌های آکادمیک استفاده شود و افراد را فریب دهند که با رایانه‌ها با تصور اینکه انسان‌اند، گفت‌وگو کنند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان