به گزارش لنگرخبر، پرویز محمدنژاد امروز در جریان بهره‌برداری از پروژه‌های برق شهرستان لنگرود که به صورت متمرکز در روستای بازارده گلباغ برگزار شد با بیان اینکه در شهرستان لنگرود طی چند سال گذشته اقدامات زیرساختی زیادی انجام شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰ دکل مخابراتی با اعتبار میلیارد تجهیز و نصب شده که خطوط ارتباطی را تقویت کرده است.

وی با بیان اینکه برای حوزه آب‌رسانی ۱۵ میلیارد برای لوله‌گذاری آب شرب از میدان امام حسن به سمت جاده چمخاله از سوی وزیر نیرو تخصیص گرفته‌ام، گفت: در حوزه کشاورزی تقریبا ۳۹ استخر و تالاب را در حال لایروبی هستیم که در موقع نشاء برنج و نیاز به آب زراعی، کشاورزان مشکلی نداشته باشند. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جایگزینی کابل‌های خودنگه‌دار به جای سیم‌های برق قدیمی یکی از کارهای بزرگی است که در کشور و لنگرود در حال انجام است، افزود: بیمارستان شهید املاکی تامین اجتماعی کومله آماده افتتاح است و در آینده نزدیک رسما به بهره برداری می‌رسد که شهروندان لنگرود و دیگر شهرستان‌های همجوار می‌توانند از خدمات تخصصی آن بهره‌مند شوند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بندر چمخاله نیز پیشرفت خوبی دارد که در تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: ساماندهی ۲ رودخانه بزرگ در چمخاله و شلمان از جمله اقدامات در دست انجام است که توسط شهرداری‌های چاف و چمخاله و شلمان اقداماتی همچون لایروبی، جداره‌سازی و تحکیم بستر انجام می‌شود که تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های افزایش تولید و کارآفرینی، ورود بخش خصوصی در عرصه تولید و اشتغال‌زایی است، گفت: بخش خصوصی دولت‌های کوچک هستند که سرمایه‌های خود را برای پیشرفت کشور وارد می‌کنند و دولت با بسترسازی باید فضا را برای کار ایجاد کند و در ادامه کار نظارتی را انجام دهد. 

بهره‌برداری ۵۴۴ پروژه تامین برق شهری و روستایی گیلان در دهه فجر
مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز با بیان اینکه امسال از لحاظ فراوانی بیشترین تعداد پروژه را در سطح استان داشتیم، اظهار کرد: امسال ۵۴۴ پروژه مربوط به حوزه برق‌رسانی در دهه فجر امسال در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتور برق (برای تقویت ولتاژ شبکه) و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار با ارزشی قریب به ۱۴۵۰ میلیارد ریال در کل استان به بهره برداری می‌رسد.

محمدتقی مهدی زاده با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۵۷.۱۵ درصد روستاها دارای نعمت برق بودند ولی امروز ۹۹.۳ درصد از نعمت برق برخورددار هستند، گفت: هفت دهم باقی مانده که فاقد برق هستند روستاها یا بخش‌هایی هستند که زیر ۱۰ خانوار است که در مناطق جنگلی زندگی می‌کنند و مشکل منابع طبیعی دارند هستند و این مشکل اجازه نمی‌دهد به آن مناطق برق‌رسانی شود. 

وی با بیان اینکه این گستره خدمت در چهار دهه گذشته یکی از توفیقات انقلاب است که فقط در بخش خدمت‌رسانی و توزیع برق رخ داده و دشمنان تاب دیدن پیشرفت‌های انقلاب و خدمت‌رسانی به مردم را ندارند، افزود: در دولت سیزدهم ۱۰۸ کلید قدرت هوشمند در استان گیلان نصب شد که از این تعداد ۹۸ کلید در سال جاری نصب شده است و این موردی است که در دولت‌های گذشته به آن زیاد اهمیت داده نشد. 

پایان پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان