رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در سال جاری حدود چهار تن ۴۴۰ کیلو مواد مخدر در گیلان کشف و ضبط شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶ هزار و ۳۰۰ مجرم اصلی تولید و فروش، قاچاقچی و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ علی احمدپور پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: با همکاری دستگاه های قضایی و اطلاعاتی حدود چهار تن ۴۴۰ کیلو مواد مخدر در گیلان کشف و ضبط شده است. 

وی با اشاره به اینکه کشفیات امسال نسبت به سال گذشته معادل ۲۳ درصد رشد داشته است، افزود: در سال جاری تاکنون زحمات زیادی جهت شناسایی مجرمین و شبکه های توزیع و فروش انواع موادمخدر انجام شده است. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۱۶ هزار و ۳۰۰ مجرم اصلی تولید و فروش، قاچاقچی و شبکه های اصلی قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند، گفت: در این ایام تعداد ۲۷ باند مهم تهیه و توزیع انواع موادمخدر تحت ضربه عملیاتی قرار گرفتند. 

احمدپور با اشاره به اینکه حدوداً یک هزار و ۵۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر در سال جاری دستگیر شده اند، بیان کرد: آمار میزان افراد دستگیر شده نسبت به سال قبل حدود هفت درصد رشد داشته است. 

وی با بیان اینکه با عناصر و شبکه های اصلی خرید و فروش برخورد شدیدتری داشتیم، تصریح کرد: سه هزار و ۴۰۰ مرحله طرح اطلاعاتی و عملیاتی با هدف پاکسازی نقاط جرم خیز در سال جاری انجام گرفت و مجموعا حدود سه تن و ۵۰۰ کیلو فقط در راستای اجرای طرح کشف شد و پنج هزار نفر هم دستگیر شدند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه در طرح های گوناگون اطراف محیط های آموزشی، علمی و مدارس از لوث توزیع کنندگان مواد مخدر پاکسازی شد، گفت: در اطراف محیط های آموزشی، مدارس و دانشگاه ها اجازه نخواهیم داد که خرید و فروش مواد مخدر صورت بگیرد. 

احمدپور با بیان اینکه روش مبارزه با توزیع و فروش مواد مخدر و الگوهای پیشگیرانه باید تغییر کند، افزود: در ۳۸۲ مرحله طرح برای پاکسازی اطراف محیط های آموزشی حدود ۱۱۵ کیلو انواع مواد مخدر است اما بی تردید اقدامات سلبی و کیفری جوابگو نخواهد بود و تمامی دستگاه ها مربوطه فرهنگی باید پای کار بیایند. 

وی با اشاره به طرح جمع آوری معتادین متجاهر بیان کرد: مرکز جدید ماده ۱۶ در هفته دولت امسال در گیلان افتتاح شد و طرح جمع آوری معتادین خطرناک از تفرجگاه و پارک ها در سال جاری اجرایی شد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه تعداد ۱۰۶ دستگاه خودروی سنگین و سبک توزیع مواد مخدر در سال جاری در گیلان توقیف شد، گفت: این خودروها همراه با مواد مخدر دستگیر شده اند و در این راستا تعداد شش دستگاه موتور سیکلت نیز کشف و توقیف شد. 

احمدپور با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد ۱۱ قبضه سلاح شکاری فروشندگان مواد مخدر نیز کشف و توقیف شد، تصریح کرد: مجرمین فروش مواد مخدر در فضای مجازی را تحت رصد داریم و قرارگاه رصد فضای مجازی توزیع مواد مخدر راه اندازی شده و رصد مجرمین در اپلیکیشن های داخلی و خارجی را در سال جاری اجرایی کرده ایم و پلیس فتا هم براساس وظایف ذاتی در حال کمک به ما است. 

وی با بیان اینکه مصرف سیگار، قلیان، مشروبات الکلی و مواد مخدر توهم زا از جمله گل در بین خانم ها افزایش چشمگیری داشته است، گفت: ۸۶ نفر از دستگیرشدگان سال جاری خانم ها بوده اند و ۲۴۰ هزار قرص غیرمجاز مخدر نیز در سال جاری کشف شده است که برخی از این مراکز فروش این قرص ها را پلمب کرده ایم. 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه گرایش به مصرف مواد توهم زا جدید افزایش پیدا کرده است، افزود: در مواد جدید علاوه بر وابستگی جسمی بر روی روح و روان فرد نیز تأثیرگذاری زیادی دارد. 

احمدپور با بیان اینکه یک هزار ۵۰ مورد توزیع مواد مخدر را فقط مردم به ما اطلاع داده اند، گفت: شماره تماس ۳۳۵۹۳۰۰۷ راه ارتباطی ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان با مردم است و مردم می توانند از این طریق اخبار خود را در اختیار ما قرار دهند. 

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی مجموع ۱۶ هزار نفر دستگیر شده، ۲۳ تا ۴۷ سال است، بیان کرد: قوانین حوزه مواد دخانی در کشور باید دچار تغییر شود و این موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان