معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در گیلان گفت: با تلاش های صورت گرفته و در چند روز گذشته ۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، قاسم جوادزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به صنایع تبدیلی یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در در استان گیلان است، اظهار کرد: در استان گیلان محصولات کشاورزی متنوع و بسیار مهمی تولید می شود ولی می توان با بهره مندی از صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی به رشد اقتصادی استان کمک شایانی کرد. 

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در استان گیلان گفت: با تلاش های صورت گرفته و در چند روز گذشته ۱۰ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی با ۱۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که با انجام این کار برای ۲۲۵ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گیلان نقش کشاورزی در معیشت و اشتغال استان را بسیار مهم دانست و افزود: با بهره برداری از این طرح ها ۳۰ هزار تن از محصولات کشاورزی استان فرآوری می شود. 

جوادزاده با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات کشاورزی در استان تصریح کرد: این طرح ها در زمینه فرآوری بادام، فندق، سردخانه، نگهداری محصولات غذایی و کشاورزی، سورتینگ و بسته بندی موادغذایی و انواع کمپوست است که ۸۰ درصد این سرمایه گذاری را بخش خصوصی انجام داده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان