به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یک هزار و ۷۵۰ تن بذر مادری و گواهی شده با ارزش ریالی ۱۲۰ میلیارد تومان در گیلان تولید شده که این مقدار بذر برای کشت ۳۵ هزار هکتار از شالیزار های گیلان کافی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توزیع بذر برای افزایش تولید برنج در کشور بسیار مؤثر است، اظهار کرد: مؤسسه تحقیقات برنج به همراه جهاد کشاورزی همواره با آغاز فصل زراعی بذرهای گواهی شده را در بین کشاورزان توزیع می کنند. 
 
وی از آغاز بذرگواهی شده در گیلان خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۵۰ تن بذر مادری و گواهی شده با ارزش ریالی  ۱۲۰ میلیارد تومان در گیلان تولید شده که این مقدار بذر برای کشت ۳۵ هزار هکتار از شالیزار های گیلان کافی است. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مزایای استفاده از بذر گواهی شده را در راستای افزایش تولید برنج بسیار مؤثر دانست و افزود: این بذر ها شامل بذر برنج رقم های هاشمی، خزر، آنام، گیلانه، رش، گیلار، کیان و شیرودی است. 
 
محمدی با درخواست از شالیکاران به منظور استفاده از بذر اصلاح شده در مزارع خود بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی، از بذر اصلاح شده استفاده کنند، زیرا این ارقام در برابر کم آبی مقاوم بیشتری دارند. 
 
پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان