مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی جشن میراث جهانی «ابریشم ایران» در لنگرود خبر داد و گفت: این همایش قرار است در روز دهم و یازدهم اسفند ماه در لنگرود برگزار شود.

به گزارش لنگرخبر، ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قدمت و پیشینه ابریشم در گیلان، اظهار کرد: گیلان و بویژه شهرستان لنگرود سابقه، پیشینه و ظرفیت خوبی در بخش تولید ابریشم دارد.

وی با تاکید بر ارج نهادن به اصالت های بومی گیلان در بخش های مختلف، افزود: گیلان در بخش های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، پرورش نوغان و پیله ابریشم حرف برای گفتن دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی جشن میراث جهانی ابریشم ایران در لنگرود خبر داد و اضافه کرد: این همایش قرار است در روز دهم و یازدهم اسفند ماه در لنگرود برگزار شود.

جهانی با بیان اینکه لنگرود جایگاه نخست تولید پیله ابریشم را در کشور را دارد، گفت: همایش میراث جهانی ابریشم ایران با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، گلستان و مازندران در لنگرود برگزار می شود.

وی از برپایی نمایشگاه ابزارآلات ابریشم ایران و گیلان در لاهیجان خبر داد و افزود: این نمایشگاه در یکی از مکان های قدیمی لاهیجان با قدمت ۱۵۰ ساله برپا می شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان