شهید نعمت برشنورد در تاریخ پنجم بهمن ماه سال ۱۳۳۹ در شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود و در تاریخ هشتم آبان ماه ۱۳۵۷ در میدان شهر صومعه سرا توسط یکی از مزدوران رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید نعمت برشنورد در تاریخ پنجم بهمن ماه سال ۱۳۳۹ در یک خانواده مومن و مذهبی در شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود. 

وی با توجه به علاقه فراوانی که به کسب علم و دانش داشت تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان ادامه داد و در زمان شهادت نیز دانش آموز دبیرستان آریا، برشنورد کنونی بود. 

وی از همان دوران کودکی علاقه وافری به مسجد، قرآن و فضای مذهبی داشت و به احکام و فرایض دینی مقید بود و همواره طرفدار حق و حقیقت بود و در این راه هم تلاش فراوانی کرد. 

او قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسط افراد مومن و متعهد اعلامیه هایی را دریافت می کرد و برای آگاه کردن مردم از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی بین آن ها توزیع می کرد. 

وی چندین بار تحت تعقیب ماموران شهربانی رژیم منحوس پهلوی قرار گرفت که با درایتی که انجام داد توانست خود را از دست جلادان رژیم جنایت کار پهلوی نجات دهد. 

آقا نعمت قصه ما در سال ۱۳۵۷ دانش آموز بود اما با همان حال در تظاهرات و راهپیمایی های علیه رژیم شاهنشاهی همگام با مردم مسلمان و مبارز شهر خود برای برانداختن حکومت سفاک پهلوی و به ثمر رساندن انقلاب شرکت می کرد. 

شهید نعمت برشنورد سرانجام در تاریخ هشتم آبان ماه ۱۳۵۷ در میدان شهر صومعه سرا توسط یکی از مزدوران رژیم منحوس پهلوی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و نام خود را به عنوان یک قهرمان در دفتر تاریخ انقلاب ارزشمند اسلامی ثبت کرد. 

پیکر پاک و مطهر شهید نعمت برشنورد پس از تشییع مظلومانه و به دور از چشم مأموران رژیم منحوس پهلوی در گلزار شهدای صومعه سرا به خاک سپرده شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان