زمستان گیلان بهاری می شود

۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۱۱:۲۷ چاپ کد خبر: 181443
مدیرکل هوشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه پایدار و جریانات جنوبی همراه با افزایش دما و وزش باد گرم از بامداد دوشنبه به منطقه ...

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود سامانه پایدار و جریانات جنوبی همراه با افزایش دما و وزش باد گرم از بامداد دوشنبه به منطقه است. 

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا در روزهای آینده افزود: در روزهای آینده به ویژه در روز دوشنبه و سه شنبه با استقرار این سامانه گرم و پایدار، دمای هوا هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس افزایش می یابد. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواسط هفته در استان گیلان ادامه دارد، گفت: در این مدت علاوه بر افزایش دما، شاهد وزش باد گرم در مناطق جلگه ای و ارتفاعات خواهیم بود. 

دادرس با اشاره به وضعیت دریا در روزهای آینده بیان کرد: دریای کاسپین در این مدت آرام و با ارتفاع موج ۵۰ سانتی متر برای فعالیت های دریایی ازجمله صید و صیادی مناسب است. 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دمای هوای رشت مرکز استان گیلان، شش درجه سانتی گراد و رطوبت نسبی ۹۰ درصد است، افزود: بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و مرغداری ها جهت مقابله با حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه این سامانه گرم و جنوبی دامنه ها و ارتفاعات استان را در برمی گیرد، گفت: احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن، ذوب شدن برف و در جنگل های استان افزایش احتمال آتش سوزی از خطرات این سامانه محسوب می شود. 

دادرس با تأکید بر رعایت احتیاط، هنگام تردد در محورهای کوهستانی بیان کرد: مردم و مسافران از انجام فعالیت های کوهنوردی، روشن کردن آتش در مراتع و جنگل ها و رها کردن آن به شدت خودداری کنند. 

وی با تأکید بر اینکه مسئولان نیز باید اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل آورند، تصریح کرد: بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب وبرق، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها باید اقدامات لازم را به عمل آورند. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی می شود، افزود: مسؤولان مربوطه با توجه به اطلاعیه صادره، حتماً تمهیدات لازم و توصیه های کارشناسی را صادر کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان