زندانیان مشغول کارند

۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۱۶:۳۸ چاپ کد خبر: 181446
نماینده ولی فقیه در گیلان در بازدید از بخش های مختلف زندان لاکان، در جریان فعالیت زندانیان در کارگاه های تولیدی این ندامتگاه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان پیش از ظهر امروز به منظور بررسی بخش های مختلف زندان لاکان رشت و دیدار چهره به چهره با زندانیان و همچنین بررسی وضعیت کارگاه های تولیدی فعال در زندان در این مکان حضور یافت.

وی در جریان این بازدید، ضمن مشاهده روند کار زندانیان در کارگاه های تولیدی و اشتغالزایی ایجاد شده در محیط زندان از جمله کارگاه کفش دوزی، کیف دوزی، کار با چوب و غیره، اقدامات انجام شده در این حوزه را ارزشمند دانست.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین در جمع  زندانیان حاضر در زندان لاکان رشت با اشاره به فراز و نشیب های زندگی اظهار کرد: کسی که به هردلیلی در زندان به سر می برد در واقع یک دوره تربیت درونی را می گذراند و در این دوره سعی کند رابطه خود را با خدا محکم کند و هرکسی که رابطه اش را با خدا محکم کند، خداوند متعال لذایذ دنیوی را به او نشان خواهد داد.

فلاحتی با بیان اینکه خداوند متعال، بنده ای را که از خطای خویش پشیمان بوده و قصد جبران دارد می بخشد، گفت: خداوند متعال همواره فراز و نشیب هایی را در زندگی انسان قرار داده اما مرد میدان کسی است که در پستی و بلندی های زندگی، خودش را نبازد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به دغدغه ها و دلتنگی های زندانیان خطاب به آنان بیان کرد: هر کدام از شما حتماً دل هایتان پیش خانواده تان است و اشک های جاری شده در ملاقات شما با خانواده هاتان نشان دهنده دل نورانی تان است. 

وی با اشاره به اثرات و برکات یاد خدا در زندگی انسان بیان کرد: فرصت ها را باید مغتنم شمرد چراکه زمان می گذرد و همه در معرض آزمایش و امتحان هستیم اما خوشا به حال کسی که در معرکه امتحان، از خدا دور نشود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان گیلان یک انسان ممکن است ۵۰ سال عمر کند اما در زندانِ شیطان و نفس خود اسیر باشد و کسی خبر نداشته باشد یا انسانی که از حال همسایه خود خبر ندارد.

فلاحتی در جریان این بازدید به مسؤولان استان هم توصیه کرد که هر از گاهی از زندان سرکشی کنند، افزود: سرکشی و بازدید مسؤولان از این مکان، بذر امیدی در دل های اهالی اینجا ایجاد می کند و چه بسا مشکلاتی که با حضور مسؤولان برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اشتغالزایی زندانیان افزود: در کنار اشتغالزایی، کار فرهنگی خوبی هم در این مکان صورت گرفته که می تواند برای سایر بخش های جامعه الگو باشد و مسئولان مربوطه هم در تلاشند تا شرایط بهتری را برای زندانیان فراهم کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان