نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریمش توسط اتحادیه اروپا گفت: متاسفانه عوامل آمریکا، کار برای مردم را بر نمی تابند و شاهد آن هستیم که افرادی تحریم می شوند که در عرصه قانون و ...

سیدکاظم دلخوش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در صومعه سرا در واکنش به تحریمش توسط اتحادیه اروپا اظهار کرد: اتحادیه اروپا که جیره خوار و زیر یوغ آمریکا می باشد، مدتی است که دست به اعمال بعضی تحریم ها می زند و به بهانه های مختلف نمایندگان مجلس و بعضی از مسؤولین کشور ایران را تحریم می کند. 

وی با بیان اینکه بنده سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس هستم، گفت: مردم دیدند و شاهدند که ضمن پشتیبانی از ولایت و رهبری، در مقاطع و زمینه های مختلف، همواره سعی کرده ام تا از حقوق ملت دفاع کنم، امروزه هم بیشترین حضور را در عرصه قانونگذاری برای حقوق ملت داشتم چرا که قانونگذاری بحث دفاع از حقوق آحاد مردم است. 

به گفته نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، متاسفانه عوامل آمریکا، کار برای مردم را بر نمی تابند و شاهد آن هستیم که افرادی تحریم می شوند که در عرصه قانون و قانونگذاری و دفاع از حق مردم، مشارکت بیشتری دارند. 

دلخوش با بیان اینکه همواره سعی کرده ام تا رفتاری توام با عزت و احترام با تمام آحاد ملت داشته باشم، افزود: امیدوارم که تحریم کنندگان ملت ایران بر سر عقل بیایند و به حقوق ملت، دست درازی نکنند. 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در واکنش به افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته بیان کرد: مجلس در ارتباط با نرخ ارز جلسه غیرعلنی داشته و تبادل نظرهایی حول همین موضوع با رییس مجلس صورت گرفت و در مجلس تذکرات لازم داده شده است. 

وی مشکل فعلی حوزه اقتصاد را عدم هماهنگی لازم بین دستگاه های کلان اقتصادی دانست و تصریح کرد: در ابعاد اقتصادی و به خصوص در حوزه مدیریت اقتصادی، ضعف هایی وجود دارد که بارها و در تریبون های مختلف و در راستای دفاع از حقوق مردم به آن اشاره کردم، مسؤولین دستگاه های اجرایی ما به دلیل عدم هماهنگی در اقتصاد کشور، تا به امروز نتوانستند بازار ارز و سکه را به خوبی کنترل کنند، ضمن آنکه تشدید تحریم ها خصوصا محدودیت های وضع شده برای بعضی از کشورهای همسایه که ارتباط ارزی با کشور ما داشتند، در این خصوص بی تاثیر نیست. 

دلخوش راه حل برون رفت از وضعیت فعلی را مدیریت واحد اقتصادی در کشور وجود دانست و افزود: باید یک سازمان حرف بزند، الان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، معاونت اقتصادی رییس جمهور، گمرکات، صنعت و معدن و سازمان هایی که با تجار در ارتباط هستند، همگی در اقتصاد نقش آفرینی کرده و می بایست ساماندهی شوند. 

به گفته وی، اگر روندعدم هماهنگی سازمان های متولی اقتصاد ادامه داشته باشد مردم به لحاظ اقتصادی آسیب می بینند و افزایش ارز بر گرانی اقلام مهم تاثیر خواهد گذاشت و لذا دولت باید به سمتی برود که بتواند در منطقه با کشورهایی مثل روسیه ارز واحد منطقه را ایجاد کند. 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم وزارت خارجه و معاونت اقتصادی آن در ایجاد ارتباطات بین الملل بیان کرد: این مردم در تمام بزنگاه های سیاسی همراه نظام بوده اند و رفع مشکلات آنان، وظیفه همه مسؤولین است. 

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به گرانی های اخیر گوشت و خوراک، بخش زیادی از این گرانی را مرتبط با رشد قیمت ارز دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه های زندگی مردم به کار بسته ایم و در نطر داریم حتی اگر بشود، به مردم کالابرگ بدهیم تا نیازهای اساسی آنان تامین شود. 

وی با بیان اینکه در مجلس به دنبال کاهش نرخ کود و سم هستیم، افزود: در خصوص آب بهای کشاورزی، معتقدیم آن چیزی که هم اکنون دریافت می شود، بیشتر از ۲ برابر مبلغی است که تا پیش از این گرفته می شد و لذا تا جایی که بتوانیم، تلاش می کنیم تا نرخ ها شکسته شود همچنین با بعضی از افزایش نرخ ها به خصوص در حوزه پتروشیمی به شدت مخالفیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان