وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری شاهد کاهش حجم تراکم در پایانه مرزی آستارا خواهیم بود، گفت: سامانه نوبت دهی تقاضا برای عبور و مرور کامیون های ترانزیتی در پایانه مرزی آستاراراه اندازی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری مسئول پیگیری وضعیت پایانه باری و مرزی آستارا بوده است، اظهار کرد: چند مشکل از جمله هماهنگی کم میان سازمان راهداری که مسؤول مدیریت و پیگیری وضعیت پایانه بوده با گمرگ که وظیفه ترخیص  کالا را بر عهده دارد وجود داشته که در این خصوص جلسات مختلف با گمرگ برگزار شده است.

وی با اشاره به قدیمی بودن پل مرزی آستارا گفت: این پل که معبر اصلی ورود و خروج کامیون و تریلی های ترانزیتی به کشور است ۸۰ سال قدمت دارد که همین امر سبب شد به دلیل عدم تحمل برای عبور و مرور حجم زیادی از کامیون های ترانزیتی، با مشکل مواجه شدیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکل تراکم کامیون و تریلی های ترانزیتی در پایانه مرزی آستارا بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ کامیون و تریلی ترانزیتی در پشت این پایانه مرزی حضور دارند ولی پل مرزی آستارا تحمل ورود و خروج این میزان از خودرو را ندارد لذا از یک ماه گذشته و با دستور رئیس جمهور تیمی کارشناسی وارد آستارا شده و مشکلات با سرعت در حال برطرف شدن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر برای رفع تراکم خودرو در پایانه مرزی آستارا اقداماتی نظیر استحکام بخشی پل برای عبور و مرور بیشتر کامیون و تریلی ترانزیتی انجام شده است، تصریح کرد: میزان استحکام پل برای عبور و مرور کامیون و تریلی های ترانزیتی همین مقدار بوده تا از طریق راه اندازی سامانه نوبت دهی تقاضا برای عبور و مرور خودروها را مدیریت کنیم.

به گفته بذرپاش در سامانه نوبت دهی، کامیون های ترانزیتی با حضور در این سامانه می توانند به راحتی درخواست نوبت داده و زمان تقریبی حضور خود در پایانه مرزی آستارا را مشاهده کنند زیرا این امر سبب می شود تا کامیون ها به محض ورود به پایانه با کمترین معطلی برای اراضی کالاهای خود مواجه شوند چون گمرک هم به این سامانه متصل است.

وی از احداث پایانه جدید در کنار پایانه مرزی آستارا خبر داد و بیان کرد: مراحل احداث راه های مواصلاتی برای ایجاد  پایانه جدید آغاز و پل میان دو کشور ایران و آذربایجان تا یکی الی دو ماه آینده آماده بهره برداری می شود ولی با این حال به سازمان راهداری دستور دادم تا ولو شده با نصب کانسک، پایانه جدید را وارد مدار کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان ماه جاری شاهد کاهش حجم تراکم در پایانه مرزی آستارا خواهیم بود، افزود: مدیریت لازم در این خصوص انجام و اقدامات اصولی و بلند مدت در این خصوص در حال انجام است.
 

 

به گزارش فارس، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به همراه اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز در جریان سفر یک روزه به شهرستان آستارا از محوطه پایانه مرزی و سیستم نوبت دهی هوشمند کامیون های ترانزیتی پایانه بار این شهرستان بازدید کرد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان