امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت کشاورزی در گیلان و لزوم توجه ویژه مسئولان به کشاورزان گفت: آب برای کشاورز گیلانی باید یارانه ای محاسبه شود تا کشاورزان گیلانی حداقل در این حوزه دغدغه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، جانباز و آزادگان سرافراز اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی عزیز از بزرگ پاسدارانی است که عزیز دل ملت و ایران اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات سودمند رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان و خبرگان رهبری افزود: فرمایشات فنی، هوشمندانه و حکیمانه رهبری موجب می شود که بسیاری از اهالی فن و قلم در دنیا به سخنان ایشان توجه کرده و متحیرانه روی آن مانور دهند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رهبری فرمودند که در  اقتصاد، تورم و مباحث اداری ضعف های داریم که باید برطرف شود، گفت: از یک طرف باید دستاوردها و پیشرفت ها را ببینیم و از طرف دیگر ضعف ها را هم دیده و برطرف کنیم و این ۲ نگاه توأمان یعنی توان جبران ضعف ها و امید به رفع ضعف ها را داریم و این نگاهی انقلابی است.

به گفته امام جمعه رشت نگاه صرف به یأس ها و ضعف ها، نگاهی ارتجاعی است و نمی تواند منجر به تحول و رفع ضعف ها شود،گفت: همه کشورها ضعف هایی دارند اما امپراطوری رسانه ای دنیا آن ضعف ها را می پوشاند اما درعین حال خصوص ایران به دنبال ناامیدسازی هستند.

وی با اشاره به اینکه ایران در حوزه های مختلف از جمله طب و پزشکی پیشرفت های زیادی داشته است، افزود: ما باید تلاش کنیم که در برابر ضعف ها منفعل نشویم و ضعف ها و قوت ها هر دو را ببینیم و «درست نمایی» داشته باشیم تا ایجاد امید کند نه اینکه «درشت نمایی» کنیم  تا ناامیدی ایجاد شود.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سه بازدید هفته گذشته خود از صدا وسیمای مرکز گیلان، زندان و مرکز هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بازدید از هوا و فضای سپاه منجر به احساس غرور هر ایرانی می شود و دنیا از پهبادهای ایرانی به اعجاب واداشته شده و این ها ساخت جوانانی است که حتی جنگ را ندیده اند اما برای ایران سربلند اسلامی با تمام توان علمی قلم برمی دارند و اینگونه جمهوری اسلامی خاری بر گلوی و خاری بر چشم امریکاست.

فلاحتی با اشاره به بازدید چندساعته خود از زندان خاطرنشان کرد: نظم و انضباط و بهداشت در زندان مشهود است و زندانیان در آنجا زندگی می کنند اما در کل زندان برای انسان جای خوبی نیست که امیدواریم آنانی که سهواً در آنجا قرار گرفته آن فرجی حاصل شده تا آزاد شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت کشاورزی گیلان و توجه ویژه مسؤولان به کشاورزان افزود: آب برای کشاورزی گیلانی باید یارانه ای شود تا کشاورزان گیلانی در این حوزه دغدغه نداشته باشند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان