شهردار بندرانزلی با رد مباحث مطرح شده درباره کم کاری آتش نشانان در مهار آتش ۴۰ غرفه بازار گیلار انزلی گفت: در حادثه آتش سوزی بازار گیلار انزلی آتش نشانان کم فروشی نکردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، صبح روز ۲۸ بهمن ماه ۴۰ غرفه بازار گیلار این شهرستان دچار حریق شد و در آتش سوخت.

در این حادثه ۳۱ نیروی آتش نشان با هشت خودروی اطفای حریق به محل حادثه در منطقه طالب آباد، اعزام شدند که بعد از ۱۵۰ دقیقه تلاش آتش نشانان، آتش مهار گشت و یکی از آتش نشانان نیز مصدوم شدند.

حالا بعد از گذشت یک هفته از این واقعه و گمانه زنی های فراوان در شبکه های اجتماعی مبنی بر ناکارآمدی و عدم توانمندی لازم آتش نشانی، مهدی خلیلی شهردار بندرانزلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی با بیان اینکه آتش نشانان در محل حادثه با حجم بزرگی از مواد قابل اشتعال درگیر با حریق در غرفه های به هم پیوسته بازار گیلار مواجه شدند، اظهار کرد: در این حادثه ۴۰ غرفه محتوی پوشاک، لوازم خانگی و اجناس مختلف در آتش سوخت و مالکان آنها دچار خسارت شدند و یکی از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انزلی نیز مصدوم و برای درمان به بیمارستان شهید بهشتی بستری منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه آتش سوزی برای سازمان آتش نشانی و مجموعه مدیریتی شهرستان تلخ و ناگوار بود گفت: متأسفانه عده ای که همیشه بر طبل ناکارآمدی نظام میزنند از طریق شبکه های اجتماعی اینگونه به مردم القاء کردند، عملیاتی که توسط دلیرمردان حوزه آتش نشانی انجام گشته و ۱۵۰ دقیقه تلاش بی وقفه انجام داده اند مطلوب نبوده و یا آتش نشانان برای این موضوع کم گذاشته اند.

شهردار انزلی با تأکید براینکه ما برای مهار این آتش سوزی از همه توان شهرستان استفاده کردیم، گفت: دوستان و همراهان همیشگی ما در آتش نشانی منطقه آزاد انزلی و همچنین سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان در اطفای حریق کنار ما بودند.

خلیلی با بیان اینکه مردم فهیم انزلی همیشه قدردان زحمات آتش نشانان بودند و فریب دروغ های مجازی را نمی خورند، تصریح کرد:  موضوعی که برای اینجانب بعد از آن حادثه تلخ آتش سوزی جالب به نظر رسید این مورد بود که غروب همان روز یکی از کسبه ای که در این آتش سوزی غرفه اش دچار حریق شده بود و از نزدیک شاهد تلاش آتش نشانان بود با یک جعبه شیرینی به ایستگاه آتش نشانی مراجعه و از آتش نشانان تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانان انزلی از مهارت لازم برخوردارند و برای هر حادثه ای آموزش های لازم را دیده اند، بیان کرد: در هر وضعیتی باید به این نکته اشاره کرد شاید سرعت عمل بیشتر و اطفای حریق دقیق تری وجود داشته باشد اما آتش نشانان کم فروشی نکردند و با تمام توانشان حضور پیدا کردند که منتقل شدن یکی از این عزیزان به بیمارستان گواه این است که آنها از جان مایه می گذارند.

شهردار انزلی با بیان اینکه به گفته مدیر بازار گیلار ۷۰ درصد غرفه هایی که دچار حریق شدند، دارای بیمه آتش سوزی هستند، افزود: بازدیدها و جلساتی داشتیم و امیدواریم مجموعه مدیریتی شهرستان، فرماندار محترم ،سیستم قضایی و همه دست به دست هم دهند تا مشکلات این کسبه را کاهش دهیم و در آستانه سال نو به آنان کمک کنیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان