شهید رحیم الله پورنصیری کشتی گیر محبوب گیلانی در تظاهرات روز ۱۱ آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم شاهنشاهی در شهر صومعه سرا بر اثر اصابت گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان های حشمت رشت و ۵۰۱ ارتش در تهران بر ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید رحیم الله پورنصیری در تاریخ ۳۰ تیر ماه سال ۱۳۳۴ در یک خانواده مومن، مذهبی، زحمتکش و کشاورز در دامنه کوه روستای پشتیر از توابع گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا دیده به جهان گشود. 

وی در دوران کودکی در دامان پدر و مادری متدین و با ایمان پرورش یافت و مدارج تحصیلی را یکی پس از دیگری با موفقیت سپری کرد و مدرک دیپلم گرفت. 

او در دوره نوجوانی و جوانی فردی کوشا و وظیفه شناس بود و در انجام کار کشاورزی و منزل پابه پای دیگر اعضای خانواده بسیار تلاش می کرد و همواره کمک حال پدر و مادر بود. 

آقا رحیم الله قصه ما علاقه فراوانی به انجام فعالیت های ورزشی داشت و در کسوت پهلوانی به ورزش کشتی می پرداخت و همچون مولای خود علی (ع) فاتح میدان کشتی گیله مردی بود و روحی سالم و جسمی قوی در خود پرورانده بود. 

وی در حد توان خود به قشر مستضعف جامعه خدمت می کرد و دوستانش نیز او را فردی منحصر به فرد و با ایمان و فروتن می دانستند زیرا همواره حامی مظلومان و اقشار فقیر و ضعیف جامعه بود. 

او در سال ۱۳۵۷ به خدمت سربازی رفت و خدمت سربازی را در سپاه ترویج گذراند اما برای اطاعت از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر ترک پادگان ها از خدمت فرار کرد و در منطقه خود به فعالیت علیه رژیم پهلوی پرداخت. 
وی با پخش نوار سخنرانی امام خمینی (ره) و انتشار اعلامیه و شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها علیه رژیم شاهنشاهی در پیشبرد اهداف و برنامه های انقلاب اسلامی ایران نقش موثر و مهمی را ایفا می کرد. 

شهید رحیم الله پورنصیری سرانجام در تظاهرات روز ۱۱ آبان ۱۳۵۷ علیه رژیم شاهنشاهی در شهر صومعه سرا بر اثر اصابت گلوله مجروح و پس از انتقال به بیمارستان های حشمت رشت و ۵۰۱ ارتش در تهران بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. 

پیکر پاک و مطهر شهید رحیم الله پورنصیری پس از تشییع مظلومانه مردم در گلزار شهدای روستای پشتیر شهرستان صومعه سرا به خاک سپرده شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان