به گزارش لنگرخبر، پرویز محمدنژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن پژوهشگاه معلم لنگرود با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا گفتمان جدیدی در نظام بین الملل به وجود آید، اظهار کرد: دشمن فکر نمی کرد که انقلاب اسلامی به چله خود برسد و در طول این سال ها ترور شخصیت های برجسته کشور، جنگ مستقیم و غیرمستقیم، انواع تحریم ها و انواع فشارها را علیه ایران رقم زدند ولی علی رغم آسیب هایی که زدند این انقلاب اسلامی است که ایستاده و هر روز در حال تلاش برای قوی تر شدن است. 

وی با بیان اینکه توکل مردم به خدا، رهبری امام خمینی و امام خامنه ای و پشتیبانی مردم از انقلاب از عوامل ماندگاری انقلاب است، گفت: یکی از مهمترین نوع مدیریت آن است که آن چیزی که دراختیار کشور است به خوبی استفاده شود و در واقع بهره وری خوبی صورت گیرد. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در کشور شخصیت های برجسته ای در زمینه های علمی و تحقیقاتی و مدیریتی وجود دارد که نسبت به معرفی آنان کم کاری شده است، تصریح کرد: در آشوب های اخیر یکی از لیدرهای اغتشاش گران یک فوتبالیست بود که دوران بعد از بازی خود را سپری می کرد که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری کرد و او را به عنوان یک نخبه به مردم معرفی کرد در حالی که ایران پر است از نخبه هایی که در زمینه علم و پژوهش صاحب نظر هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه طرح مانع زدایی در حوزه برق را بنده نوشتم که بعد از چند ماه بررسی در صحن مجلس به قانون تبدیل شد، افزود: اجرای این قانون که به دولت ابلاغ شده و از سال آینده اجرایی خواهد شد موجب می شود تا در حوزه برق و انرژی شاهد کاهش مصرف انرژی شویم که این به کشور کمک بسیاری می کند.

محمدنژاد با بیان اینکه تفکرات بد گذشته موجب رنج امروز برای مجلس، دولت و ملت شد، تصریح کرد: در گذشته تصمیماتی در حوزه کشاورزی شد که موجب حذف باغات چای و در ادامه تغییر کاربری داده شدند و برای نوغان و مرکبات نیز چنین اتفاقی افتاد که امروز مردم و کشاورزان با مشکل مواجه هستند ولی مجلس و دولت در شرایط کنونی سعی دارد زمینه های رونق کشاورزی را مجدد فراهم کند.

وی با اشاره به ایجاد مرکز کرم ابریشم در شهر شلمان بیان کرد: نوغان یکی از کارهای موقت ولی مهم مردم این شهرستان و در استان گیلان بود که طی سال های گذشته با مشکلاتی مواجه شد و به حاشیه رفت ولی در ۲ سال گذشته تلاش کردیم تا مسؤولان دولتی را مجاب کنیم که به این محصول استراتژیک اهمیت ویژه قایل شوند که خوشبختانه این مهم اتفاق افتاد و صنعت کرم ابریشم در شهرستان لنگرود ثبت جهانی خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه برای صنعت نوغان زمینی یه مساحت سه هزار متر در نظر گرفته شده، گفت: یک هزار متر از این زمین ساختمان بنا خواهد شد که مکانی تجاری است و ۱۲ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی و کرم ابریشم در آن حضور می یابند و مرکزی برای مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر خواهد شد.

رئیس کمیته نیروی مجلس با اشاره به تعطیلی ادارات ادارات به دلیل کاهش مصرف گاز در چند ماه گذشته افزود: برای کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در گاز می شد تدابیر دیگر جز تعطیلی ادارات در نظر گرفت و تعطیلی ادارات به معنای تعطیلی خدمت دولت به مردم است و این کار زیبنده دولت نیست.

محمدنژاد با بیان اینکه مجلس هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، گفت: در طرح جدید مجلس برای خانوارهای فاقد خودرو نیز سهمیه بنزین در نظر گرفت که در قشم این کار به صورت آزمایشی انجام شد که این طرح در صحن مجلس نیز باید تصویب شود تا در کل کشور اجرایی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به توجه ویژه به حوزه آب بندان ها برای مصارف کشاورزی بیان کرد: همه ساله در حوزه کشاورزی با مشکل آب زراعی مواجه هستیم که برای جلوگیری از تکرار این مشکل، برای ۳۹ آب بندان و تالاب در شهرستان لنگرود مجوز لایروبی و تنضیف آن گرفته شد که از چندی پیش کار لای روی آن ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نیاز است تا همه مردم مدیریت پسماند را از خانه جدی بگیرند، تصریح کرد: در حوزه مدیریت پسماند اقداماتی در حال انجام است که چند سال است هنوز به اتمام نرسیده ولی یکی از اقداماتی که می توان از آن زودتر به نتیجه رسید مدیریت پسماند از خانه است که این کار توسط شهرداری شلمان نیز در نظر گرفته شده که برای خانوارهایی که در کاهش تولید زباله همکاری کنند نیز مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در همه زمینه ها قانون وجود دارد، گفت: مجلس در زمینه قانون گذاری اقداماتی را انجام می دهد و در کمیسیون های مربوطه بررسی و در صحن تصویب می شود ولی یکی از مشکلات امروز در کشور عدم اجرای درست قانون توسط دولت است و یا در اجرای آن تعلل می شود که مردم نیز دچار سردرگمی می شوند.

محمدنژاد با بیان اینکه مزارع لنگرود در انتهای آب خور سدسپیدرود قرار دارد و کشاورزان همه ساله با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: مجوز احداث ۲ پمپاژخانه بزرگ در سیاهگلده و گلسفید گرفته شده و هجده پمپاژ که خراب شده بود در سال گذشته تعمیر و وارد مدار شد که امیدواریم در سال زراعی جاری با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان