رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه همکارانی که در برخی جلسات نبودند فیلم نطق کاندیداها را از طریق روابط عمومی ببینند، گفت: فردا نسبت به انتخاب ۱۰ کاندیدای منتخب برای تصدی شهردار رشت اقدام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امشب در آخرین روز از بررسی رزومه افراد کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت در ساختمان شورای شهر با تبریک سالروز میلاد مبارک حضرت عباس (ع) و روز جانباز اظهار کرد: شورای ششم طی چند هفته اخیر روزهای پر کار و پر تلاشی را به واسطه بررسی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۲ شهرداری سپری و در حال حاضر نیز مشغول بررسی رزومه افراد کاندیدای احراز پست شهردار رشت است و از این بابت از تمامی همکاران شورایی به ویژه پرسنل شورای رشت که طی این مدت ساعت های طولانی پس از اتمام ساعت کار اداری نیز در ساختمان شورا حضور دارند تشکر می کنم. 

وی با مخاطب قرار دادن کاندیدای حاضر در این جلسه افزود: در این دوره شاهد ارائه برنامه افراد با سبقه فعالیتی خوب و چشمگیر بودیم و امیدواریم به حول الهی بتوانیم با تعامل و همدلی بهترین گزینه را برای این جایگاه انتخاب کنیم. 

ماندگار کردن گردشگران در رشت

پس از سخنان رئیس شورا، شاهرخ رضایی فر کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با قدر دانی از عملکرد شورای رشت در بررسی رزومه داوطلبین این جایگاه افزود: بنده دارای دکتری مدیریت تحول هستم و در بخش های مختلف شهرداری فعالیت کرده ام و در حال حاضر نیز کارمند شهرداری تهران هستم. 

وی با تاکید به اینکه پس از فراخوان شورای رشت مبنی بر انتخاب شهردار بررسی هایی را انجام دادم، بیان کرد: با بررسی چالش ها، فرصت ها و تهدیدها به این نتیجه رسیدم که کاندیدای تصدی این جایگاه شوم و در زمینه بررسی بودجه نیز اطلاعاتی دارم و در نهایت برنامه ای مدون و دقیق را برای شرکت در این مرحله از انتخاب شهردار رشت برای ارائه آماده کرده ام. 

رضایی فر به تجربه ۱۲ ساله اش در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در صورت اعتماد اعضای شورا، یقینا تمام تلاشم را برای خدمت به مردم با فرهنگ و با هویت رشت انجام می دهم. 

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت به سخنانی از مقام معظم رهبری پیرامون وظایف شهرداران اشاره و تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از مباحث مهمی است و در اداره یک شهر باید به تمامی موارد با هدف ایجاد رفاه و آسایش بیشتر شهروندان توجه داشت. 

رضایی فر با اشاره به اینکه رشت در شرایط فعلی در جایگاه واقعی اش قرار ندارد، افزود: فارغ از انتخاب هر فردی برای این جایگاه، امیدوارم با حضور چهره های شناخته شده در شورا، شهر ازعدم ثبات مدیریت خارج شود و بنده از قدرت روابط عمومی خوبی برخوردار هستم و ارتباط ۲ سویه با مردم شریف رشت از طرق مختلف از جمله سامانه ۱۳۷، پس از انتخاب شدن مورد توجه بنده است. 

وی به ظرفیت های شهر رشت در ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی و هویتی اشاره کرد و گفت: در طول سال گردشگران فراوانی از دیگر شهرهای کشور به صورت گذری از این شهر عبور می کنند و معتقدم چنانچه ظرفیت های این شهر فعال شود می توانیم گردشگران را ماندگار کنیم و می توانیم به ظرفیت هایی ازجمله شهر خلاق خوراک و شهر صنایع دستی رشت توجه و از طریق آن ها نسبت به پویا کردن اقتصاد شهر عمل کرد. 

رضایی فر با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر رشت بیان کرد: از اخبار درج شده مطلع شدم که اخیرا اعضای شورا با نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با هدف تسهیل بخشیدن به جذب اعتبارات ملی به منظور راه اندازی تراموا دیدار داشتند و باید این مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود. 

پرسنل شهرداری و کار شبانه روزی راه حل بحران های رشت

دومین کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت نیز با حضور در ساختمان شورا با اشاره به اینکه دانشجوی مقطع دکتری هستم، اظهار کرد: بنده علی امانی هستم و دارای اصالت گیلانی و اهل اشکورات رودسر هستم و سابقه فعالیت در جایگاه شهردار نوشهر و رودسر را دارم. 

وی با بیان اینکه در مدت زمان حضورم در جایگاه شهردار مازندران به عنوان شهردار نمونه انتخاب شدم، افزود: احداث نخستین نیروگاه زباله سوز در کشور با قرار داد طرف مقابل شرکت (TTS) انجام و راه اندازی شد و در کمیسیون های ماده صد شهرهایی همچون تنکابن و غیره نیز به مدت ۹ سال نماینده وزارت کشور بودم. 

کاندیدای احراز پست جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه رشت یکی از متراکم ترین شهرهای کشور است، بیان کرد: جمعیت شب شهر از جمعیت روز بیشتر است و به لحاظ وضعیت جمعیتی سالمند نیز رشت وضعیت خوبی ندارد. 

امانی با تاکید به اینکه راه حل بحران موجود در رشت ۲ موضوع است، گفت: پرسنل شهرداری و کار شبانه روزی را راه حل رفع بحران های موجود در رشت می دانم و معتقدم باید برای بهره مندی از نیروهای توانمند به قلب آنان راه پیدا کرد و متاسفانه موضوع آموزش در شهرداری رشت مدتهاست که مغفول مانده است و موضوع نیروی انسانی مهم ترین نقش را دارد. 

وی به تحقق بودجه در دوران فعالیتش در جایگاه شهردار رشت افزود: در دوران فعالیت در جایگاه شهردار برای پرسنل خدمات فراوانی با عدالت کافی مهیا کردم و معتقدم شهرداری رشت به ۲ شیفت تقسیم شود و بسیاری از نیروهای شهرداری، کار دوم یا سومشان شهرداری است و از این رو معتقدم باید در ابتدا به رفاهیات پرسنل توجه داشت. 

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه شهردار با شورا باید همراه باشد، تصریح کرد: استقرار نظام ارزیابی کارکنان، رینگ ۹۰ متری، زباله سوز رشت از جمله دیگر برنامه هایم است و بنده اعتقاد دارم در موضوع زباله سوز فقط حرف زدن کافی نیست و معتقدم قرار داد (TTS) نیازمند بازنگری است. 

استفاده از اراضی بلا استفاده تحت اختیار دیگر دستگاه ها

سومین کاندیدای احراز پست شهردار رشت نیز با حضور در جمع اعضای شورا با اشاره به اینکه دکتری عمران از دانشگاه صنعتی شریف تهران را دارم، اظهار کرد: بنده سوابق فعالیتی دارم که از آن جمله می توانم به حضور در جایگاه شهردار منطقه ۲۲ تهران اشاره کرد. 

علی مرادی با بیان اینکه بخشی از بوستان جوانمردان تهران و بسیاری از تکمیل بزرگراه ها و شریان های ترافیکی و همچنین احداث حدود دویست هکتار پارک در تهران را انجام دادم، افزود: در ارتباط با سرانه های فرهنگی نیز در اجرای سرای محلات، مجموعه های فرهنگی و ورزشی را نیز در کارنامه فعالیتی ام دارم. 

وی با تاکید به اینکه شناختی نیز نسبت به رشت دارم، بیان کرد: هشتاد درصد مشکلات و چالش های کلان شهرها یکسان است و معضل پسماند نخستین معضل و دغدغه رشت است که باید جزو اولویت های کاری باشد. 

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه برای رفع مشکل پسماند رشت باید مطالعات دقیق تری انجام شود، افزود: مشکل ترافیک در رشت نیز به واسطه تراکم و تعدد دروازه های ورودی به شهر رو به افزایش است و یک طرح جامع ترافیکی می تواند راهگشای بخشی از مشکلات ترافیکی باشد و همچنین باید به توسعه حمل و نقل عمومی و یا حتی قطار سبک شهری توجه داشت. 

مرادی با بیان اینکه تالاب عینک رشت از ظرفیت ها برای توسعه شهر است، تصریح کرد: پارک پانصد هکتاری نیز ظرفیت دیگری برای جذب سرمایه گذار است و با بهره مندی از ظرفیت مشارکت سرمایه گذاران می توانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم. 

وی به برخی از اراضی بلا استفاده تحت اختیار ادارات راه و شهرسازی و غیره غیره اشاره کرد و گفت: تامین زمین مورد نیاز برای توسعه شهر و اجرای پروژه ها بسیار حائز اهمیت است و می تواند راهگشای مشکلات مدیریت شهری باشد. 

اجرای رینگ در رشت با هدف کاهش ترافیک

چهارمین کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت نیز که به منظور ارائه برنامه هایش در ساختمان شورای رشت حضور پیدا کرده بود، اظهار کرد: بنده ابوالحسن سیمایی و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستم. 

وی با بیان اینکه سابقه بخشداری سنگر را در کارنامه فعالیتی ام دارم، افزود: در حال حاضر درجایگاه شهردار خمام مشغول فعالیت هستم. 

داوطلب احراز پست شهردار رشت با تاکید به اینکه همواره به اخلاقیات توجه دارم، بیان کرد: برای شهردار کلانشهر رشت شدن چیزی برای از دست دادن ندارم و معتقدم در صورت انتخاب برای این جایگاه باید آبروی خود و یازده عضو شورا را حفظ کنم و شهرداری تنها نهادی است که مردم به آن نمره می دهند. 

سیمایی با اشاره به اینکه از سال ۸۸ به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شوراها فعالیت داشته ام، تصریح کرد: با دیالوگ اعضای شورا آشنا هستم و معتقدم هر مرجع قدرتی از بیرون به شوراها فشار بیاورند، گارد شوراها بیشتر می شود و شهر رشت با ۲ چالش بزرگ پسماند و ترافیک مواجه است و در ابتدا باید به تفکیک پسماند از مبدا انجام نمی شود. 

وی به برنامه های ۲ و پنج ساله برای رفع مشکل ترافیک در رشت اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل ترافیک باید رینگ هایی در شهر اجرایی شود و فرصت های سرمایه گذاری متاسفانه در شهر سوخت می شود. 

داوطلب احراز پست جایگاه شهردار رشت با اشاره به نیروهای انسانی در شهرداری رشت بیان کرد: در شهرداری رشت تعدادی نیروی نخبه وجود دارد که از ظرفیت آن ها استفاده نمی شود و بنده معتقدم که عملکرد شهردار موجب می شود تا به شهروندان به افراد کاندیدای شورا رای دهند و بنده قول می دهم به گونه ای عمل کنم که اعضای شورای فعلی با افتخار در رشت قدم بزنند و در صورت اعتماد اعضای شورا در همبن ابتدا استعفا نامه ام را می نویسم تا چنانچه باب میل شورا نشینان حرکت نکردم به راحتی بنده را برکنار کنند. 

احیای برند رشت شهر خلاق خوراک

آخرین کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت در آخرین روز از بررسی برنامه های داوطلبین در ساختمان شورا با اشاره به اینکه سوابق فعالیتی متعددی دارم اظهار کرد: در تمامی زمینه های فنی و عمرانی از جمله کمیسیون ماده پنج و ماده صد و غیره فعالیت داشته ام و دوره های آموزشی متعددی را در داخل و خارج از کشور گذرانده ام و در حال حاضر نیز به عنوان مشاور استاندار مشغول فعالیت هستم. 

رحیم شوقی با ارائه برنامه هایش پیرامون کاهش حجم ارسال پرونده ها به کمیسیون ماده پنج اشاره کرد و گفت: تمرکززدایی از امورات از جمله شهرسازی، توجه کافی به بافت فرسوده، ممیزی املاک و غیره از جمله مواردی است که به آن توجه و تاکید دارم و معتقدم وضعیت ترافیک یکی از چالش های مهم در رشت است که نیازمند توجه ویژه است. 

وی با تاکید به اصلاح زیر گذر پروژه میدان شهدای ذهاب رشت بیان کرد: پیش از حضور در این ساختمان با مدیران قرار گاه خاتم تماسی داشتم و بنده با این مجموعه حدود چهار سال فعالیت داشته ام و می توانیم از این ظرفیت برای اجرای پروژه ها استفاده کرد. 

شوقی با اشاره به توسعه زیر ساخت پایانه های سطح رشت افزود: وضعیت و تعداد اتوبوس های رشت نیازمند تقویت و بازنگری هستند و یکی دیگر از عواملی که موجب نارضایتی شهروندان است، کمبود پارکینگ های عمومی است. 

وی با بیان اینکه برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو باید احیا شود، گفت: ایجاد امید در قلب شهروندان را در کوتاه مدت در دستور کار دارم و یقینا با بهره برداری از پروژه ها می توانیم موجب تحقق این امر شویم. 

داوطلب احراز پُست شهردار رشت به انجام برخی از بازگشایی ها در رشت اشاره کرد و گفت: جمع آوری فاضلاب از محل تهاتر نفت در دستور کار دولت قرار دارد و با این اقدام بخش انبوهی از مشکلات رودخانه های رشت برطرف می شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از اتمام ارائه برنامه ها توسط افراد داوطلب احراز پست جایگاه شهردار رشت اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از همکاران شورایی در برخی از جلسات ارائه برنامه ها حضور نداشتند، در صورت تمایل می توانند فیلم های تهیه شده از نطق افراد کاندیدا را که در روابط عمومی شورا موجود است ببینید و یا برنامه های مکتوب این افراد را از طریق دبیرخانه شورا دریافت و مطالعه کنند و در نهایت فردا نسبت به انتخاب ۱۰ کاندید منتخب اقدام می کنیم تا این افراد در روزهای آینده نسبت به ارائه برنامه های نهایی خود در مقابل اعضای شورا اقدام کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان