سهم ۲۰ میلیونی کاشت نهال در گیلان

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۰۰:۴۱ چاپ کد خبر: 181533
سرپرست منابع طبیعی گیلان سهم گیلان در کاشت نهال در کشور را ۲۰ میلیون نهالی دانست و گفت: کاشت یک میلیارد نهال در کشور منجر به تولید ۱۷۰ میلیون تن اکسیژن در کشور در مدت زمان چهار سال می شود و سهم گیلان ۱۰ ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرخوش کرم زاده عصر امروز در نشست ستاد بزرگداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه غفلت از محیط زیست و منابع طبیعی برای جامعه بسیار خسارت بار است، اظهار کرد: همگان آب و غذا را نخستین نیاز جامعه بشر می دانند زیرا بدون آب تا سه روز و بدون غذا تا سه هفته می توان زنده ماند، اما بدون اکسیژن فقط تا سه دقیقه زنده خواهند بود. 

وی با اشاره به نقش جنگل و مراتع در تولید اکسیژن در کشور گفت: جنگل ها و مراتع را تولیدکننده اکسیژن هستند لذا انسان همانطور که به آب و نان و مسکن و شغل و تفریح و غیره نیاز دارد به اکسیژن نیاز دارد. 

سرپرست منابع طبیعی گیلان با اشاره به بحرانی بودن میزان اکسیژن موجود در جهان بیان کرد: اکسیژن موجود روزانه توسط انواع کارخانجات و ماشین آلات به دی اکسید و مونو اکسید کربن تبدیل می شود و آلایندگی ایجاد می کند. 

کرم زاده سهم گیلان در کاشت نهال در کشور را ۲۰ میلیون نهالی دانست و افزود: کاشت یک میلیارد نهال در کشور منجر به تولید ۱۷۰ میلیون تن اکسیژن در کشور در مدت زمان چهار سال می شود و سهم گیلان ۱۰ میلیون نهال است. 

وی با بیان ایتکه چهار نیلبدن اصله نهتا در نهالستان پیلمبرا تصریح کرد: بر اساس آمار این نهالستان در گذشته کمتر از یک میلیون اصله نهال تولید می کرد، اما هم اکنون موفق به تولید چهار میلیون اصله نهال شدیم که برای سال آینده برداشت می شود. 

سرپرست منابع طبیعی گیلان از فعالیت ۹ نهالستان در گیلان خبر داد و گفت: ظرفیت این ۹ نهالستان تولید ۶ میلیون اصله نهال در سال است که با همکاری بخش خصوصی، اقدام به تولید ۱۱ میلیون اصله نهال تا سال آینده می کنیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان