مدیرکل سازمان صمت گیلان از اجرای طرح پایش و نظارت بر بازار و عرضه کالاهای اساسی به ویژه مرغ، گوشت، برنج و روغن در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه بر بازار با هدف ثبات و کنترل قیمت ها در آستانه فرارسیدن شب عید از اول اسفند ماه سال جاری اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خرید و انجام سفرهای نوروزی رصد و نظارت ویژه بر اقلام و کالاهای اساسی بطور مستمر و با همکاری دستگاه های نظارتی استان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر قیمت، توزیع و عرصه کالاهای اساسی به مردم در شب عید گفت: علاوه بر بازرسی های نوبتی بازرسان صمت طبق روال هر ساله، گشت های مشترک با هماهنگی دستگاه های ذیربط و بازرسی های میدانی در سطح بازار انجام می شود و در صورت بروز تخلف، برخورد سریع و قانونی با متخلفان در محل تخلف انجام می گیرد. 

به گفته مدیر کل سازمان صمت گیلان، این نظارت ها در ۲ نوبت صبح و عصر حتی در روزهای تعطیل نیز انجام می شود و از آنجایی که آغاز ماه مبارک رمضان مصادف با عید نوروز است طرح ویژه ماه مبارک رمضان هم به طور ویژه در دستور کار قرار می گیرد و این نظارت ها تا پایان ماه رمضان ادامه خواهند داشت. 

پورحیدری کالاهای تحت پایش در طرح نظارتی نوروز و رمضان را شامل گوشت و مرغ و لبنیات و میوه دانست و تصریح کرد: علاوه بر کالاها و خدمات پرمصرف مردم، قیمت آش و هلیم و شیرینی و آجیل و کیف و کفش نیز رصد می شود، اجرای طرح نظارتی در مناطق درون و برون شهری اعم از هتل ها، مهمانپذیرها و رستوران های بین راهی است و همچنین نظارت بر فروشگاه های زنجیره ای و انبارها و سردخانه ها و مراکز عمده نگهداری کالا و شرکت های پخش نیز در برنامه وجود دارد. 

وی با درخواست از مردم در خصوص گزارش تخلفات به سازمان ضمن از طریق شماره تماس ۱۲۴ بیان کرد: شماره تماس ۱۲۴ پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت گیلان برای دریافت گزارش های مردمی در سراسر استان به صورت مستقیم و برخط آماده رسیدگی شکایات و گزارش های مردم استان خواهد بود و خریداران می توانند هرگونه شکایت بابت گرانفروشی و احتکار را با این سامانه شبانه روزی درمیان بگذارند و یا به صورت حضوری به ادارات صمت مراجعه نمایند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان