ثبت 3 وقف در لنگرود در سال 1401

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۲:۳۰ چاپ کد خبر: 181564

به گزارش لنگرخبر به نقل از مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ وقف جدید در شهرستان های مختلف گیلان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این وقف ها بیشتر زمین کشاورزی و باغی بوده است، افزود: از این تعداد وقف، ۵ وقف در شهرهای آستانه اشرفیه، صومعه سرا و رودسر، یک وقف در بندرانزلی و رودبار، ۲ وقف در تالش و ۳ وقف در هر یک از شهرهای لاهیجان و لنگرود ثبت شده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه نیت وقف های جدید امسال کمک به ساخت و تعمیر مساجد، خیرات و کمک به نیازمندان، اقامه عزای اهل بیت (ع) و فعالیت های قرآنی بوده است، ادامه داد: بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه وقف کلیدی ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی جامعه است، ادامه داد: یکی از بهترین راه ها، راه اندازی وقف های جدید، وقف های مشارکتی و گروهی است.

حجت الاسلام علیزاده وقف با نیات فعالیت های قرآنی، تولیدات دانش بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف های مورد نیاز جامعه دانست و گفت: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان، روحانیان و کارشناسان مجرب آماده مشاوره به خیران و واقفان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به رویکرد جدید سازمان اوقاف برای هدایت و جهت دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ وقف، فرهنگ خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان