ایتنا - به گفته مایکروسافت، روند توسعه در نظر گرفته شده برای آن منطقی است زیرا بینگ در درجه اول یک ابزار جستجو است و 64٪ از جستجوها با استفاده از تلفن همراه انجام می شود.


موتور جستجوی جدید مبتنی بر چت‌بات مایکروسافت در حال گسترش به پلتفرم‌های بیشتری است. «بینگ جدید» که بر اساس ChatGPT ساخته شده است، زمانی که چند هفته پیش معرفی شد سر و صدای زیادی به پا کرد. گوگل، رقیب مایکروسافت در دره سیلیکون و یک بازیگر بزرگ کنونی در دنیای موتورهای جستجو، به سرعت با معرفی چت‌بات هوش مصنوعی خود واکنش نشان داد — اما قرار نبود راه‌اندازی رسمی آن به این زودی‌ها باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سال‌های اخیر شاهد ورود فزاینده هوش مصنوعی به صنایع مختلف بوده‌ایم. با پیشرفت بیشتر این فناوری، به احتمال زیاد به بخش بزرگی از زندگی روزمره ما تبدیل خواهد شد. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل امیدوارند که اجرای بیشتر هوش مصنوعی بتواند به ارتقای سطح خدمات آنها کمک کند. برای مثال، بینگ جدید می‌تواند به انجام برخی از کارهای اداری معمول، مانند تایپ ایمیل یا خبرنامه کمک کند. این ابزار هنوز کامل نیست و ربات آن هنوز در مرحله بتا است، اما پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای موفقیت دارد. مایکروسافت اعلام کرد اکنون «بینگ جدید» به دستگاه‌های همراه مانند گوشی‌ها و تبلت‌ها می‌آید.
 
این کار لزوماً تعداد کاربران این اپ را گسترش نمی‌دهد، اما دامنه محیط‌هایی را که این ابزار جستجو در آنها استفاده می‌شود گسترش خواهد داد. با ورود موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت به این مرز جدید، معقولانه است که انتظار باگ‌ها و وسایل عجیب‌تری داشته باشیم. چند قابلیت جدید نیز برای آن اعلام شده است، اما هنوز همه نمی‌توانند به نسخه موبایل بینگ دسترسی پیدا کنند.
  بینگ در حال تبدیل شدن به نسخه موبایل است  
اگرچه این چت‌بات هنوز در مرحله بتا قرار دارد، اما مایکروسافت با هوش مصنوعی در حال گسترش آن است. اکنون می‌توانید از طریق اپ بینگ که هم برای iOS و هم برای اندروید موجود است، به آن در گوشی خود دسترسی پیدا کنید. اپ اج مایکروسافت نیز این قابلیت را فعال خواهد کرد. نسخه مخصوص تلفن همراه دارای تمام قابلیت‌هایی است که این چت‌بات مورد انتظار در حال حاضر دارد، به همراه چند قابلیت مضاعف که کاربران به دنبال آن هستند.
 
به گفته مایکروسافت، روند توسعه در نظر گرفته شده برای آن منطقی است زیرا بینگ در درجه اول یک ابزار جستجو است و 64٪ از جستجوها با استفاده از تلفن همراه انجام می‌شود. این شرکت امیدوار است که این امر منجر به این شود که بینگ در نهایت به «خلبان شما برای وب حتی در زمانی که از دسکتاپ خود دور هستید» تبدیل شود. این شرکت حتی بینگ را به عنوان یک همراه و راهنمای بالقوه سفر معرفی کرده است. بیانیه این شرکت گویای سناریویی است که در آن وقتی یک کاربر قصد دارد به توکیو سفر کند،این اپ با معرفی مسیرها، زمان‌های حرکت مترو، و خدمات ترجمه به وی کمک کند.
 
کاربران همچنین می‌توانند انتخاب کنند که چت‌بات چگونه پاسخ‌های خود را به درخواست‌هایی که ارائه می‌کنند ارسال کند. آنها هم می توانند به لحن عادی مکالمه بینگ پایبند باشند و یا می‌توانند چیزی مختصرتر را انتخاب کنند. همچنین می‌توانید کمی با آن سرگرم شوید و بخواهید پاسخ‌های خود را در قالب شعر، فیلمنامه یا داستان کوتاه دریافت کنید. اگرچه، پیروی از دستور پخت پنکیک که به سبک یکی از رمان‌های شرلوک هلمز آرتور کانن دویل نوشته شده است ممکن است دشوار باشد.
 
بینگ جدید به اسکایپ می‌آید و تشخیص صدا را اضافه می‌کند  
نسخه موبایل چت‌بات بینگ چند قابلیت جدید مجهز شده است تا استفاده از سرویس را آسان تر و کارآمدتر کند. اولین قابلیت تشخیص صدا است. اکنون می‌توانید از تایپ بیش از حد خودداری کنید و از صدای خود برای پرسیدن سوالات از بینگ و صدور پاسخ برای اصلاح بیشتر پاسخ‌های ربات استفاده کنید. اگر قبلاً از هر نوع قابلیت پیام‌رسانی صوتی در تلفن خود استفاده کرده‌اید، استفاده از کنترل‌های صوتی جدید بینگ بسیار راحت خواهد بود: کافی است روی دکمه میکروفون در برنامه بینگ کلیک کنید و درخواست خود را بیان کنید.
 
بینگ جدید در اسکایپ نیز گنجانده شده است و می‌توان از آن برای بهبود چت خود با افراد دیگر استفاده کرد. می‌توانید بینگ را به چت اسکایپ اضافه کنید، همانطور که هر مخاطب دیگری را اضافه می‌کنید. سپس می‌توانید از بینگ در حین چت سؤال کرد. مثالی که مایکروسافت ارائه می‌کند شامل درخواست از بینگ برای پیشنهاد مکان‌هایی دورهمی خانوادگی است، اما احتمالاً کاربردهایی گسترده‌تر از این هم دارد.
 
با این حال، به نظر می رسد این قابلیت به یک عملکرد جستجوی وب که می توانید بدون خروج از برنامه از آن استفاده کنید، نزدیک تر از یک چت‌ربات هوش مصنوعی باشد که بتواند به گفتگو در یک گروه بپیوندد. با توجه به آنچه مایکروسافت منتشر کرده است، به نظر می‌رسد که بینگ قبل از اینکه پاسخ دهد باید مستقیماً برچسب‌گذاری شود و پاسخ های آن مستقیماً با درخواست داده شده مرتبط باشد. البته، فقط افراد مشخصی می توانند بینگ را به جلسات اسکایپ خود اضافه کنند.
 
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان