به گفته مدیرکل ورزش و جوانان گیلان باتوجه به چالش های موجود در اجرای برنامه های مرتبط با حوزه جوانان، با اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ در حوزه کشاورزی، گردشگری و ورزشی طرح های خوبی اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جهانبخش آرمان  مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان در نشست مشترک با مدیر فرهنگی، اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان با گرامیداشت هفته جوان اظهار کرد: باتوجه به چالش های موجود در اجرای برنامه های مرتبط با حوزه جوانان، با اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ در حوزه کشاورزی، گردشگری و ورزشی طرح های خوبی اجرایی شد. 

وی با اشاره به ظرفیت فعالیت در حوزه اشتغال، ازدواج و مسکن به تسهیلات تصویب شده در استان گیلان بیان کرد: استاندار همه دستگاه های متولی و اجرایی را مکلف کرد تا بخشی از مشکلات جوانان در بخش ازدواج تسهیل کنند که تاکنون بیش از ۵۰ مرکز در کل استان آماده خدمات هستند و جوانان با مراجعه به فرمانداری ها می توانند از این خدمات بهره ببرند. 

مشکلات امروز جامعه با پشت میزنشینی حل نمی شود

مدیر فرهنگی، اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان نیز در این نشست با اشاره بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ورود جوانان به میدان برشتاب گرفتن حرکت عمومی کشور به سوی تحقق چشم انداز انقلاب اسلامی اظهار کرد: جوانان مهم ترین سرمایه انسانی و نیروی کار جامعه هستند که می توانند نقش مهمی برای توسعه کشورها ایفا کنند. 

مهیار خوانی مقدم به بایدها و نبایدهای جوانی اشاره کرد و گفت: دیدگاه جوان که امروز متاثر از الگوی خانواده، تحولات اجتماعی و فرهنگی و عوامل اقتصادی نسبت به جوانان گذشته می باشد کاملا متفاوت است. 

وی با تأکید بر مهمترین توقع جوانان امروز و بهبودی بین نسل ها تصریح کرد: مشکل اصلی و ضعف ما در تفاوت نسل ها این است که ما می خواهیم بیشتر نصیحت کنیم نه اینکه صدای جوانان را بشنویم در صورتی که جوانان تقاضا دارند که به آن ها اعتماد کنیم و به آن ها مسؤولیت بدهیم.

به گفته مدیر فرهنگی، اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان، همه ما در فرایند رشد، اشتباهاتی داریم اما اشتباهات جوانان را بزرگ می کنیم و بر سرشان می زنیم و اینگونه شکاف بین نسل ها را زیاد می کنیم. 

خوانی مقدم با اشاره به واژه "تکریم" در قرآن تصریح کرد: مهم ترین آسیب های که مشاهده می کنیم به دلیل تکریم نکردن جوانان است، جوان امروز هویت، امید و توانمندی برای هنر جهت زندگی کردن می خواهند در کنار این ها به مهارت افزایی در بخش مدیریت ارتباط، مدیریت هیجان و زمان، مدیریت شغل و تصحیح رژیم غذایی و رسانه ای یعنی همان سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی نیاز دارد که موجب تقویت جسم و روح انسان می شود. 

وی با تأکید براینکه مشکلات اقتصادی اجتماعی امروز کشور با پشت میز نشستن حل نخواهد شد، گفت: برخی جوانان نخبه در بحث های مدیریتی ضعف دارند زیرا نگاهشان ساختارمند است اما با وجود انباشت مشکلات موجود پیاده نمی شود که این نیازمند فرهنگ سازی است، وقتی کسی نخبه باشد نباید خودش را از جامعه جدا بداند باید مسؤولیت پذیر باشد و در کف میدان و به صورت جهادی کار کند. 

مدیر فرهنگی، اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه گیلان با بیان اینکه نفوذ فضای مجازی و تاثیرگذاری این فضا بر افکار عمومی به ویژه جوانان چقدر مخرب است، افزود: همه ما طبق داده های ذهنی تصویرهایی را در ذهن شکل می دهیم که بعد به تصور تبدیل می شوند و براساس آن یک زندگی شکل می گیرد.

خوانی مقدم با اشاره به ذهن قیاس گر جوانان گفت: امروزه تصویری که در فضای مجازی شکل گرفته تفاوت بسیاری با زندگی واقعی دارد پس جوان باید محتواها را بسنجد که چه میزان با عدالت اجتماعی نسبت دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان