به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، یک سیاه گوش کمیاب گرفتار شده در دام مناطق جنگلی کلاچای با حمایت دوستداران حیات وحش و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر به دامن طبیعت بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک سیاه گوش کمیاب گرفتار شده در دام مناطق جنگلی کلاچای به دامن طبیعت بازگردانده شد، اظهار کرد: این سیاه گوش کمیاب که در دام مناطق جنگلی ارتفاعات کلاچای گرفتار شده بود، با اطلاع رسانی به موقع دوستداران و حامیان طبیعت و عزیمت فوری کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر به محل نجات پیدا کرد. 

به گفته وی، این سیاه گوش که از خانواده گربه سانان می باشد پس از مراقبت های ویژه در طبیعت رهاسازی شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه سیاه گوش یکی از گونه های کمیاب و حمایت شده است، گفت: از شهروندان و هم استانی ها درخواست می شود در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را به یگان حفاظت محیط زیست اعلام و یا از طریق شماه تلفن ۱۵۴۰ موضوع را اطلاع دهند. 

عشوری با بیان اینکه سیاه گوش ظاهری زیبا دارد، دارای پاهای بلند، دم کوتاه و پشمالو با موهای بلند ریش مانند است، افزود: زیستگاه این حیوان، مناطق جنگلی و بوته زارهای کوهستانی مرتفع است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان