کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید به اینکه هفت چالش اصلی رشت را بررسی کرده ام، گفت: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود، ساخت و ساز بدون پروانه در زمین های نسقی و پسماند سراوان و غیره از جمله ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت اظهار کرد: امیدواریم با انتخابی اصلح و متعهد بتوانیم شهر رشت را در مجددا در مسیر توسعه و بالندگی قرار دهیم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با عذرخواهی بابت محدودیت مکان برگزاری جلسات شورای رشت افزود: با توجه به محدودیت فضای موجود سالن جلسات شورا، روابط عمومی به صورت نوبتی از رسانه ها دعوت به عمل می آورد و از اینکه شرایط مهیای حضور تمامی رسانه هایی که تمایل به حضور در جلسات را دارند نیست، عذرخواهی می کنیم. 

وی به روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: کمک به همنوع در دین مبین اسلام همواره مورد تاکید بوده و در فرهنگ مردمان ایران اسلامی نیز این مهم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز، بر همه ما واجب است که در حد توانمان با مساعدت افراد نیازمند، شادی را به دیگر همنوعانمان هدیه کنیم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پانزدهم اسفند به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است، تصریح کرد: درخت و درختکاری در جوامع مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است و وجود درختان با حیات انسان ها ارتباط فراوانی دارد و شهرداری رشت نیز با توجه به ضرورت حفظ درختان همزمان با رو درختکاری امسال نیز نسبت به کاشت و توزیع تعدادی نهال در سطح شهر اقدام می کند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) افزود: امیدواریم با عنایات پروردگار هر چه سریعتر زمینه های ظهور این امام همام فراهم شود و به یُمن قدوم امام دوازدهم، جهان سراسر عدل و انصاف شود. 

وی به برگزاری جلسه نهایی بررسی رزومه های کاندیداهای تصدی جایگاه شهردار رشت اشاره کرد و گفت: سید مجتبی خدمت بین دانا و رحیم شوقی ۲ گزینه ای هستند که در جلسه امروز شورا به ارائه برنامه می پردازند و در نهایت در این جلسه از بین چهار گزینه ای که به مرحله نهایی رسیدند، نسبت به انتخاب شهردار رشت اقدام می کنیم. 

رشت و هفت چالش اصلی

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور در صحن شورا با اشاره به اینکه کارمند رسمی و در استانداری مشغول فعالیت هستم، اظهار کرد: رحیم شوقی و مشاور استاندار گیلان هستم و حدود پنج سال مدیر کل دفتر فنی استانداری و غیره از جمله سوابق اجرایی بنده است. 

رحیم شوقی با بیان اینکه دوره های مختلفی را در داخل و خارج کشور سپری کرده ام، افزود: مدیریت دارای سطوح مختلفی است و بنده در صورت انتخاب توسط اعضای شورا برنامه هایم را در سر فصل های مختلف اجرایی می کنم. 

وی با تاکید به اینکه هفت چالش اصلی رشت را بررسی کرده ام، بیان کرد: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود، ساخت و ساز بدون پروانه در زمین های نسقی و پسماند سراوان و غیره از جمله چالش های اصلی رشت هستند. 

داوطلب احراز پُست شهردار رشت با اشاره به اینکه باید با پیگیری ممیزی املاک منابع خوبی را برای شهر ایجاد کنیم، گفت: با پیمانکاران درجه یک استان و همچنین قرار گاه خاتم ارتباطات خوبی دارم و می توانم از این ظرفیت در اجرای پروژه های عمرانی رشت استفاده کنم. 

شوقی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری از دیگر اهداف بنده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد از نیاز مردم رشت پیرامون اتوبوس ها در درون شهر وجود دارد و می توانیم با برنامه ریزی های مناسب نسبت به افزایش اتوبوس ها و همچنین ایجاد حمل و نقل عمومی مدرن درون شهر اقدام کنیم. 

وی به احیای تالاب عینک و بازگشایی میدان سرگل به سعدی و پیگیری احداث پارک پانصد هکتاری لاکان اشاره کرد و گفت: پیرامون احداث پارک لاکان بسترهای لازم مهیا است و ان شاا بتوانیم به زودی این پارک را به بهره برداری و در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دهیم. 

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با تاکید به اصلاح هندسی نقاط پُر تصادف رشت افزود: احداث نیروگاه زباله سوز از دیگر برنامه های بنده است و در صورت انتخاب حتما به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می کنم. 

شوقی با اشاره به افزایش آمادگی سازمان های زیر مجموعه شهرداری رشت در زمان وقوع بحران ها بیان کرد: تمرکز بر وصول مطالبات دولتی، نظام مند نمودن ساز و کار تهاتر و به سرانجام رساندن پرونده های عمرانی و غیره از اهداف بنده در صورت کسب رای اعتماد توسط اعضای شورا برای قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت است. 

وی با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی را به طور ویژه در دستور کار دارم، تصریح کرد: انتخاب و پیاده سازی نظام ارزیابی عملکرد و اجرای پروژه های زیباسازی، به روزرسانی آمار و اطلاعات فضای سبز و پیگیری و اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا از جمله مواردی است که در دستور کار دارم و با توجه به تعاملات خوبی که با دستگاه های اجرایی استان دارم، از این ارتباطات در راستای تسریع برنامه های شهرداری بهره می گیرم. 

ارائه برنامه توسط ۲ کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت

رحیم شوقی و سید مجتبی خدمت بین دانا ۲ کاندیدای نهایی تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور در صحن شورا، برنامه هایشان را ارائه کردند.

یزدانی سرپرست شهرداری رشت شد

پس از اعلام برنامه توسط ۲ کاندیدای احراز پست شهردار رشت، انتخاب شهردار رشت در جلسه شورا انجام شد و از مجموع ۱۰ عضو حاضر در جلسه با ۱۰ رای موافق رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت پس از شمارش آرا و انتخاب رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت اظهار کرد: از تمامی داوطلبینی که با ارسال رزومه و حضور در ساختمان شورا به ارائه برنامه پرداختند تشکر می کنم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه مراحل بعدی انتخاب شهردار رشت باید در وزارت کشور پیگیری شود، افزود: رشت جزو کلانشهرها است و باید تایید نهایی انتخاب شهردار رشت توسط وزارت کشور انجام شود. 

وی با تاکید به اینکه تمامی اعضای شورا همدل و همصدا شهردار رشت را انتخاب کردند بیان کرد: امیدوارم شهردار منتخب رشت نیز قدردان این حمایت اعضای شورا باشد و با کار و تلاش شبانه روزی عقب ماندگی ها را برطرف کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه حکم سرپرستی شهرداری رشت به زودی به اتمام می رسد، گفت: با توجه به اینکه تا زمان صدور حکم شهردار رشت، باید شهرداری توسط سرپرست اداره شود بنابراین ادامه فعالیت یوسف یزدانی را در جایگاه سرپرست شهرداری رشت به رای می گذارم. 

با موافقت اعضای شورا، یوسف یزدانی برای یک دوره مجدد تا زمان اعلام حکم نهایی شهردار رشت از سوی وزارت کشور به عنوان سرپرست شهرداری رشت انتخاب شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان