جشن تکلیف بیش از یک هزار دانش آموز رشتی امروز در مصلی رشت برگزار و نو شکفته های مسیر بهشت، اولین نماز خود را به امامت آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیین جشن تکلیف بیش از  یک هزار دانش آموز دختر ناحیه ۱ و ۲ رشت امروز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

دختران نوشکفته و کوتاه قامت دیار میرزا کوچک خان جنگلی، امروز لباس زیبای تکلیف الهی را بر تن کردند و برای آغاز عبودیت به درگاه الهی اقامه نماز کردند.

 

نوشکفته ی گل باغ آرزوی رشت که با چادرهای سفید و گل های کوچک و توردوزی شده و با یک مقنعه ی سفید، نرم، لطیف و زیبا امروز به مصلی رشت آمده بودند، دوشادوش خواهران ایمانی خود به صف نماز ایستادند و اولین نماز جماعت باشکوه خود را خواندند.

صدف های نیلی و غنچه های سپید رشتی امروز زیباترین نماز خود را همچون فرشته ها و ملائک به جای آوردند و با خالق خود در رکوع و سجود، هم کلام شدند.

بیش از یک هزار نو مکلف رشتی امروز در قامتی بانشاط و سراسر عشق و ایمان عبادتی را جشن گرفتند که به گفته پیامبر مهربانی ها نور چشم مؤمن است.

امروز نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امام دختران رشتی در نخستین نماز دسته جمعی شان بود.

آیت الله رسول فلاحتی خطاب به دانش آموزان گفت: خواندن نماز، احترام به پدر و مادر و رعایت حجاب سه تکلیف مهم دانش آموزان است و اگر دانش آموزان این سه تکلیف را انجام دهند، خداوند آن ها را دوست دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش گیلان نیز در این مراسم، هدف از برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان را آشنایی این نوشکفته ها با آداب و معارف دینی دانست.

به گفته محمد فائزی، در استان گیلان ۱۶ هزار و ۵۹ دانش آموز دختر ۹ ساله در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که بهار بندگی و جشن عبادت آن ها برگزارشده و یا به تناوب تا پایان سال برگزار می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز که برای برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان پیش قدم شده بود، اظهار کرد: امروز جشن تکلیف دانش آموزان رشتی پیامی دارد و آن عهد دوباره این نسل با امام زمان و نائب ایشان آت الله خامنه ای است.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی ابراز امیدواری کرد: این دانش آموزان با این اراده قوی، ایمان و عفاف مطمئناً یک ایران قوی را خواهند ساخت.

چه جشن تکلیف زیبایی بود امروز جشن تکلیف دانش آموزان رشتی؛ جشنی در آستانه سال نو و بهار قرآن؛ جشن تکلیفی که همگی دست به دست هم دادند تا این آیه های با طراوت نظام هستی با اراده و محکم تر از گذشته پا در مسیر بهشت بگذارند.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان