ایتنا - چت جی پی تی سریع ترین برنامه رو به رشد در جهان است.


به گفته پژوهشگران امنیت سایبری، بحث درمورد چت جی‌پی‌تی تالارهای گفت‌وگو در وب تاریک (Dark Web) را پر کرده و هم‌زمان، هکرها به دنبال راه‌هایی برای سوءاستفاده از این بات مکالمه هوش مصنوعی‌اند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، تعداد پست‌های جدید درباره چت جی‌پی‌تی در وب تاریک – بخشی از اینترنت که از طریق مرورگرهای وب عادی نمی‌توان به آن راه یافت- بین ژانویه تا فوریه هفت برابر و محبوبیت آن نزدیک به یک‌ونیم برابر افزایش یافته است.

شرکت امنیتی نورد وی‌پی‌ان (Nord VPN)  که این تجزیه و تحلیل را انجام داد، سوءاستفاده از چت جی‌پی‌تی را «داغ‌ترین موضوع وب تاریک» توصیف کرد.

ازجمله موضوعاتی که در این تالارهای گفت‌وگو مطرح می‌شود راه‌هایی برای واداشتن هوش مصنوعی به تولید بدافزار، نحوه هک چت جی‌پی‌تی، و روش‌هایی برای استفاده از آن برای انجام حمله‌های سایبری است.

گزارش جداگانه‌ای از شرکت امنیت سایبری نورتون هشدار داد که به‌دلیل توانایی بات مکالمه پیشرفته در تولید پاسخ‌هایی که تشخیص [ماشینی بودن] آن برای انسان امکان‌پذیر نیست، مجرمان احتمال دارد به سمت استفاده از آن کشیده ‌شوند.

یکی از شکل‌های احتمالی حمله با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی فیشینگ سرقت آنلاین است، که با آن قربانیان را فریب می‌دهند و آن‌ها با افشای اطلاعات شخصی احتمالا حساب‌های آنلاین خود را به مخاطره می‌اندازند.

هکرها به دنبال راه‌هایی بوده‌اند تا از هوش مصنوعی برای انجام چنین حمله‌هایی استفاده کنند و موانعی را که اوپن ای‌آی خالق چت جی‌پی‌تی ایجاد کرده است، از سر راه بردارند.

 

این شرکت پژوهشی هوش مصنوعی ادعا می‌کند که فناوری‌اش «مجهز به رد درخواست‌های نامناسب» است، اما پیش‌تر ضعف‌هایی وجود داشت که به کاربران امکان تولید بدافزار می‌داد.

ماریوس بریدیس، کارشناس امنیت سایبری نورد وی‌پی‌ان، گفت: «بات مکالمه‌هایی نظیر چت جی‌پی‌تی زندگی ما را از بسیاری جهات از قبیل انجام کارهای نوشتاری روزمره، خلاصه کردن موضوعات پیچیده یا ارائه برنامه سفر برای تعطیلات ساده‌تر می‌کنند. با این حال، این هوش مصنوعی متحول‌کننده برای مجرمان سایبری، قطعه گمشده پازل تعدادی از کلاهبرداری‌ها محسوب می‌شود.»

«این نگران‌کننده است که بحث‌های ماه گذشته در وب تاریک از «تقلب‌ها» و دورزدن‌های ساده – که برای واداشتن چت جی‌پی‌تی به انجام کاری خنده‌دار یا غیرمنتظره طراحی شده – به تسلط کامل بر این ابزار و تبدیل آن به سلاح رسید.»

اکنون چت جی‌پی‌تی سریع‌ترین برنامه روبه‌رشد در جهان است که ظرف دو ماه نخست راه‌اندازی در دسترس ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان قرار گرفته است.

محبوبیت این برنامه با گذشت بیش از سه ماه از راه‌اندازی آن همچنان روبه‌رشد است. طبق آمار بستر اطلاعاتی سیمیلاروب (Similarweb) ترافیک مربوط به این بات مکالمه در ماه فوریه ۸۳ درصد افزایش یافت و به حدود ۴۵ میلیون بازدید روزانه رسید.

تحلیلگران یوبی‌اس (UBS) طی یادداشتی در ماه ژانویه اعلام کردند: «ظرف ۲۰ سال که از عمر فضای اینترنت می‌گذرد، شیبی به این تند‌ی برای تعداد کاربر یک برنامه اینترنتی به یاد نداریم.»

برای مقایسه، تیک‌تاک ۹ ماه بعد از راه‌اندازی جهانی و اینستاگرام بیش از دو سال و نیم بعد از راه‌اندازی، به این تعداد مخاطب دست یافتند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان