عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم درج برخی رشته ها در دفترچه آزمون استخدامی آموزش وپرورش گفته است: دلیل افزودن نشدن برخی رشته ها در آزمون استخدامی آموزش وپرورش عدم نیاز مراکز ...

محمدرضا احمدی سنگری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اعتراض شمار زیادی از فارغ التحصیلان آموزش عالی مبنی بر عدم درج رشته تحصیلی آن ها در آزمون استخدامی سال آینده آموزش وپرورش، اظهار کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های آمار و برنامه ریزی، زبان های خارجه و سایر رشته ها در این خصوص اعتراض داشتند که این موضوع موردبررسی و پیگیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به توضیحات مسؤولان وزارت آموزش وپرورش در خصوص عدم درج برخی رشته های تحصیلی ازجمله آمار و برنامه ریزی در دفترچه آزمون استخدامی، افزود: به گفته این مسئولان، درج رشته ها در آزمون استخدامی متناسب به نیاز مراکز و مدارس در استان ها بوده است.

به گفته نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، به اذعان مسؤولان وزارت آموزش وپرورش نه تنها در برخی رشته ها کمبودی وجود ندارد بلکه با مازاد نیرو نیز مواجه هستند.

احمدی سنگری با اشاره به تلاش های مجلس جهت پاسخ به مطالبات مردمی در این رابطه، افزود: مطابق بررسی ها، ممکن است یک رشته خاص برای گیلان نیاز باشد اما برای دیگر استان ها مازاد باشد که باید موردبازنگری و تجدیدنظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد در صورت لزوم وزارت آموزش و پروش باید در فراخوان های بعدی به فارغ التحصیلان جامانده در برخی رشته ها توجه بیشتری کند.

گفتنی است در همین رابطه مطالبه ای به عنوان « افزودن رشته آمار در آزمون استخدامی آموزش وپرورش ۱۴۰۲» در سامانه فارس من خبرگزاری فارس به ثبت رسیده است.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان