سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس به بیان توانمندی های گرجستان در زمینه های مختلف و معرفی ظرفیت های اقتصادی آن برای توسعه مراودات ۲ کشور اشاره کرد و گفت: بهره مندی از قابلیت های ۲ کشور برای گسترش ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، محمود ادیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس پایتخت گرجستان امروز با عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان در خصوص راهکارهای بهره گیری از توانمندی های ۲ طرف و هم افزایی بیشتر به منظور گسترش مناسبات کشورمان و ترانزیت بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

ادیب همچنین با گفت وگو و همراهی با معاونین توسعه مدیریت، اقتصادی و بندری سازمان از ظرفیت های تجاری، گردشگری و بندری منطقه آزاد انزلی نیز بازدید کرد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار با ارائه تحلیل و گزارشی از مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد ایران به بیان ظرفیت ها، فرصت ها و مزیت های منطقه متبوع خود به ویژه در زمینه کریدورهای شمال-جنوب، و چین-قزاقستان-ایران و توانمندی های لجستیکی بنادر انزلی و کاسپین که محدوده این منطقه واقع شده اند پرداخت و آمادگی این مجموعه را جهت توسعه مبادلات تجاری ۲ کشور اعلام کرد.

سفیر ایران در گرجستان نیز در جریان این بازدیدها به بیان توانمندی های گرجستان در زمینه های مختلف و معرفی ظرفیت های اقتصادی آن برای توسعه مراودات ۲ کشور اشاره کرد و گفت: بهره مندی از قابلیت های ۲ کشور برای گسترش تعاملات ۲ جانبه فرصت ارزشمندی برای ۲ کشور محسوب می شود. 

وی زیرساخت های مناسب منطقه آزاد انزلی به ویژه تکمیل کریدور شمال جنوب، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، کشت فراسرزمینی و تنوع بخشیدن به اقلام صادراتی از مبداء گیلان را مورد توجه قرار داد و افزود: توجه به هر یک از این محورها، تحرکی جدید در روابط ۲ جانبه به حساب می آید موضوعی که با جدیت از سوی ۲ طرف باید دنبال شود.

به گزارش فارس، گرجستان یکی از کشورهایی است که در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار داشته و در شرق دریای سیاه واقع شده که به عنوان یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی در جهان شناخته می شود، این کشور با مساحت ۶۹.۷۰۰ کیلومتر مربع در آخرین سرشماری داری سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است و تقریبا ۴۵ درصد از جمعیت این کشور در تفلیس پایتخت زندگی می کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان