به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، انتخاب سبک برای ویلاسازی، یکی از مراحل مهم طراحی و ساخت ویلا در شمال به شمار می آید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در سال گذشته، چه سبک هایی برای ویلاسازی در شمال، ترند بوده اند. این موضوع اغلب برای کسانی اهمیت دارد که تصمیم به ویلاسازی در شمال دارند و در مرحله انجام تحقیقات هستند. سبک های مدرن و نئوکلاسیک هر روز ورق جدیدی از جذابیت طراحی داخلی را برای طرفداران شان رو می کنند. بنابراین تعجبی هم ندارد که روز به روز، به پیروان و علاقمندان این سبک ها اضافه شود.

البته سبک های کلاسیک و روستیک نیز، طرفداران خاص خودشان را دارند. اما در نهایت کسی که در سال 1401 برند این رقابت شد، سبک ویلاسازی مدرن در شما کشور بود. اگر مایلید تا اطلاعات بیشتری راجع به انواع سبک های ویلاسازی و محبوب ترین آن ها در سال های اخیر به دست آورید، در ادامه این نوشتار همراه ما باشید.

سبک مدرن، تجلی یک رویا

امروزه مدرنیسم تنها یک سبک معماری نیست؛ بلکه یک سبک زندگی است. افراد سعی می کنند مدرن بپوشند، مدرن صحبت کنند و البته فضای زندگی شان هم مدرن باشد. به همین دلیل است که سبک مدرن در این سال ها به یکی از محبوب ترین ترندها در دنیای معماری و ساختمان سازی تبدیل شده است. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص سبک مدرن در ویلاسازی و محوطه سازی هستید به شما سایت های  snohetta.com tehrangarden.com , و gardendesign.com  را پیشنهاد می دهیم.

در بخش بعدی، راجع به شاخص ترین ویژگی های این سبک صحبت می کنیم.

 

ویژگی های سبک مدرن

هر سبک طراحی در معماری، پایبند به اصول و استانداردهای خاصی است. در واقع شکل گیری هر سبک، بر پایه اصول و قوانینی است که بنیان گذارانش، آن ها را وضع نموده اند. برای مثال، اولین اصل در ویلاسازی به سبک مدرن، سادگی است. این سبک طراحی هیچ سنخیتی با جزیئیات و شلوغی بیش از حد ندارد و حتی الامکان، باید از آن ها اجتناب شود. برای آشنایی یا ویژگی های سبک مدرن در ویلاسازی، از مطالب این بخش، به سادگی عبور نکنید.

1.    سادگی

سادگی همنشین و یار همیشگی در طراحی ویلاها به سبک مدرن است. در این سبک از طراحی، از اشکال هندسی با فرم منظم، خطوط صاف یا منحنی و متناسب با ابعاد هر فضا، استفاده می نمایند.

2.    استفاده از ترکیب رنگ های خنثی با سفید

 

اغلب رنگ هایی که در طراحی ویلا به سبک مدرن استفاده می شوند، خنثی هستند. این رنگ ها در ترکیب با رنگ سفید، موجی از آرامش را به بیننده منتقل می کنند. اغلب رنگ هایی که در طراحی ویلا به سبک مدرن استفاده می شود، ترکیب طوسی تیره و روشن با سفید، ترکیب زرد و طوسی و یا سفید و مشکی است. البته محدودیتی از نظر انتخاب رنگ وجود ندارد و شما می توانید رنگ دلخواه تان را در طراحی داخلی ویلای مدرن اجرا کنید.

3.    نظم در طراحی و چیدمان

همانطور که در مقدمه این بخش ذکر نمودیم، سادگی بارزترین ویژگی طراحی ویلا به سبک مدرن است. اهمیت نظم در طراحی و چیدمان، این سبک را به یکی از گزینه های دوست داشتنی ساخت ویلا در شمال تبدیل می کند. ضمن اینکه وسایل و لوازمی که می خرید، باید کاملا مدرن و بروز باشند.

 

چرا ویلاسازی به سبک مدرن را انتخاب کنیم؟

 

یکی از دلایلی که مالکین تمایل بیشتری به ویلاسازی مدرن در شمال دارند، قیمت پایین تر در پروسه طراحی و ساخت ویلا به این سبک است. ویلاهای ساخته شده به سبک کلاسیک در دسته ویلاهای لاکچری قرار می گیرند و به بودجه بیشتری برای ساخت نیاز دارند.

 

ویلاسازی به سبک مدرن یا نئوکلاسیک؟

 

با نگاه به سبک ویلاهای ساخته شده در شمال کشور، متوجه می شویم که نئوکلاسیک در رقابت تنگاتنگی با سبک مدرن قرار دارد. در واقع گاهی مرز طراحی بین این دو سبک آنچنان باریک می شود، که تشخیص آن تنها از یک مهندس معمار ساخته است. بسیاری از مالکین ویلا در شمال، به جهت علاقه به هر دو سبک مدرن و نئوکلاسیک، طراحی سازه خود را تلفیقی از این دو سبک انجام می دهند.

چه کسانی طراحی ویلا به سبک مدرن انجام می دهند؟

 

پیدا کردن شخص یا شرکتی که بتواند طراحی ویلا به سبک مدرن را انجام دهد، نیازمند تحقیق و پرس و جو در این زمینه است. یکی از راه هایی که می توانید توانایی یک مجموعه را در طراحی ویلا به سبک مدرن بسنجید، بررسی نمونه کارهای اجرا شده توسط آن ها و خواندن بخش نظرات مشتریان است. در واقع شما باید ببینید که آیا سایر مشتریان، از عملکرد این مجموعه رضایت داشته اند یا خیر. آیا شرکت طراحی در اجرای پروژه خوش قول بوده است و یا اینکه به تعهدات خود عمل نکرده است.

 

ساخت ویلا در شمال به سبک روستیک

 

 یکی از نمونه طراحی هایی که این روزها بولد شده است، ویلاسازی به سبک روستیک است. البته ساخت و اجرای ویلا به سبک روستیک، هزینه های زیادی را در بر دارد و افراد معدودی حاضرند برای ساخت چنین ویلایی، هزینه های بالای آن را بپذیرند.

کلام آخر

در این مقاله راجع به پرطرفدارترین سبک ساخت ویلا در شمال صحبت کردیم. انتخاب سبک طراحی، تا حد زیادی به سبک ویلاهای ساخته شده در اطراف شما نیز بستگی دارد. در واقع طراحی ویلای شما، بهتر است با سبک سایر ویلاهای اطراف هماهنگ باشد تا گویای کلیت حاکم بر منطقه باشد. اما در هر صورت اجباری برای انتخاب سبک خاصی وجود ندارد و همه چیز بسته به خواست شماست.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان