به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر،  صحافی چیست: وقتی که کتابی برگ، برگ شده باشد با کمک صحافی برگ‌ها را کنار هم قرار میدهند و صفحات کتاب را بین دو جلد میگذارند و کتاب را مرتب میکنند. صحافی چند مدل وجود دارد ته دوخت، ته چسب، مفتولی، فنرپلاستیکی، فنرسیمی

انواع دستگاه صحافی

ما در کشورمان دارای دستگاه‌های صحافی مختلفی هستیم که این دستگاه‌ها باهم دارای عملکرد و مکانیزم متفاوتی هستند. این دستگاه‌ها شامل دستگاه صحافی دستی، دستگاه صحافی نیمه اتوماتیک، دستگاه صحافی اتوماتیک هستند. شما بر اساس کار خود میتوانید یکی از انواع دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

دستگاه صحافی حرارتی اکس افیس

یکی از دستگاه های صحافی پرفروش در بین سایر انواع آن، دستگاه صحافی اکس آفیس است که می توان گفت این دستگاه با ویژگی هایی که دارد جایگزین خوبی برای دستگاه های سیمی کن است که در صحافی کردن انواع جزوات و گزارشات و... کاربرد زیادی دارد. در واقع با استفاده از دستگاه صحافی حرارتی اکی افیس در سریع ترین زمان ممکن اسناد را صحافی و آماده کرد که از نظر صرفه جویی در زمان نیز گزینه ای عالی برای مجموعه های چاپ به حساب می آید. به همین دلیل هم این دستگاه با عنوان دستگاه صحافی فوری معروف شده است چرا که در 80 ثانیه می توان اوراق را با ظاهری شیک و تمیز برای اداره و بانک ها و موسسات صحافی کند.

انواع دستگاه‌های صحافی

دستگاه های صحافی انواع گوناگی دارند که در ادامه مقاله به آنها اشاره می کنیم.

۱)دستگاه صحافی منگنه‌ای

کاربد این دستگاه در خانه و همچنین ادارات هست.

دلایل خرید آن: ساده ترین و رایج ترین دستگاه صحافی، کار کردن ساده آن، سرعت خوب آن،

دلایل نخریدن آن: تعداد صفحاتی که با این دستگاه میتوان صحافی کرد زیاد نیست.

۲)دستگاه صحافی سیمی

برای کار کردن با این دستگاه ابتدا ورقه‌ها را منظم می کنیم و سپس سیم مخصوص را از سوراخ‌های ایجاد شده در ورقه‌ها کار صحافی انجام گرفته می شود. این دستگاه را نمی توان همه جا ازش استفاده نمود .

۳)دستگاه صحافی فنر انداز

این دستگاه به سه صورت دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک در بازار موجود می باشد.

۴)دستگاه فنر زن مارپیچ

کاربران عموما از این دستگاه استفاده بیشتری دارند نسبت به دستگاه‌های دیگر

۵)دستگاه فنر زن دوبل

این دستگاه از دستگاه‌های کاربردی در دنیای صحافی هستند.

۶)دستگاه صحافی چسب گرم

این دستگاه در بین همه‌ی دستگاه‌های صحافی تمیز‌ترین وقوی‌ترین نوع دستگاه به حساب می‌آید و شامل چهار گروه چسب گرم دستی، چسب گرم برقی رومیزی، چسب گرم برقی ایستاده، چسب گرم برقی صنعتی

۷)دستگاه صحافی گالینگور

۸)دستگاه صحافی شانه‌ای

این دستگاه برای وصل کردن صفحه‌های کتاب به یکدیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

۹)دستگاه صحافی اتصال سیم

روش کار کردن این دستگاه به این صورت است که روی صفحه‌های سوراخ‌هایی ایجاد می کند و بعد با گذراندن سیم‌ها از داخل این سوراخ‌ها کار صحافی را انجام می دهد.

۱۰)دستگاه صحافی نواری

 این دستگاه‌های صحافی چون می توانند به سرعت و فقط با گذشت چند ثانیه یک صحافی را که از هم جدا شده است را به یک کتاب صحافی تبدیل کنند برای کاربران آن‌ها بسیار جالب به نظر می رسند.

۱۱)دستگاه صحافی زین دوخت

 این دستگاه بسیار پر هزینه می باشد به همین علت از مدل آن در همه جا استفاده نمی شود.

کاربردهای دستگاه صحافی

صحافی کردن کتاب باعث می شود که از هر مشکلی که ممکن است به وسیله شما برای کتاب پیش آید جلوگیری کند.

راهنمای خرید دستگاه صحافی

دستگاه‌های صحافی دارای انواع گوناگونی هستند که شما باید با توجه به نوع کاربردی که از آن‌ها میخواهید نوع آن را مشخص کنید.

پر کاربردترین دستگاه‌های صحافی

  • دستگاه صحافی حرارتی: همان طور که از نام این دستگاه مشخص می باشد با کمک حرارت کار صحافی را انجام میدهد. و از ویژگی‌های مهمی که باعث می شود این دستگاه پرکاربرد شود صرفه جویی در زمان و وقت با استفاده از این دستگاه است و همچنین راحت بودن استفاده از این دستگاه می باشد.
  • دستگاه صحافی مارپیچ: این دستگاه صحافی به دو شکل در بازار موجود می باشد، شکل دستی و برقی اما کاربرد نوع برقی آن بیشتر می باشد.
  • دستگاه صحافی دوبل: این دستگاه هم به دو شکل دستی و برقی در بازار موجود می باشد.

دسته بندی استفاده از دستگاه‌های صحافی

اگر شما می‌خواهید یک بروشور، دفترچه راهنما، کاتالوگ را صحافی کنید بهترین دستگاه برای انجام این کار شما دستگاه صحافی منگنه می باشد.

اگر شما دارای یک مجله، ژورنال، برگه های پروژه هستید و می خواهید که آن‌ها را به هم متصل کنید بهترین دستگاه صحافی برای شما دستگاه چسب گرم می باشد.

اگر شما می‌خواهید چیز‌هایی را صرافی کنید که دارای تعداد برگه‌های بالاتری هستند مانند سررسید، تقویم، دفترچه یاد داشت و امثال این موارد شما میتوانید از دستگاه صحافی فنرمارپیچ استفاده نمایید.

تقسیم بندی دستگاه‌های صحافی

اگر بخواهیم دستگاه های صحافی را دسته بندی کنیم میتوان آن‌ها را به دو دسته دستگاه‌های صحافی دستی و دستگاه‌های صحافی برقی تقسیم بندی کنیم.

دستگاه‌های صحافی دستی همان طور که از نامشان مشخص می باشد باید عمل صحافی را با کمک دست و آن‌ها انجام داد. قیمت این دستگاه‌ها ارزانتر از دستگاه‌های صحافی برقی می باشند.

دستگاه‌های صحافی برقی امروزه به تعداد زیادی در بازار یافت می شوند که به آن‌ها دستگاه‌های صحافی اتوماتیک نیز میگویند چون شما با زدن دستگاه به برق و تنظیم کردن تنظیمات دستگاه به راحتی میتوانید یک کتاب را با دستگاه صحافی کنید و نیاز به دخالت دست نیست.

ویژگی های دستگاه‌های اتوماتیک صحافی

  • ظرفیت دستگاه صحافی منظور از ظرفیت این است که دستگاه صحافی شما در هر نوبت که تنظیم می شود برای کار کردن چند تعداد برگ از کتاب را می تواند صحافی کند.
  • سرعت صحافی: سرعت دستگاه صحافی را بر اساس تعداد برگه‌های که در دقیقه صحافی میکند بررسی میکنند که این به معنای این است که دستگاه شما در هر دقیقه هرچه تعداد برگه‌های بیشتری را صحافی کند یعنی سرعت بیشتری نیز دارد.
  • ظرفیت پانچ: منظور از پانچ همان سوراخ‌هایی است که کنار برگ‌ها زده میشود و معمولا ظرفیت دستگاه‌ها تا ۵۰برگ پانچ می باشد.

قیمت دستگاه‌های صحافی

 دستگاه‌های صحافی مختلف دارای قیمت‌های متفاوتی هستند و عوامل زیادی مانند نوع دستگاه، مارک دستگاه خریداری شده، ویژگی های دستگاه که دارای چه سرعت و چه ظرفیتی است همه عوامل تاثیر گذار روی قیمت دستگاه‌های صحافی تمام اتوماتیک می باشند.

سخن آخر

برای اینکه شما بتوانید کار صحافی خود را به بهترین نحو انجام دهید باید اول مشخص کنید که چه دستگاه صحافی اتوماتیک برای کار شما مناسب است با توجه به چیزی که قراره با آن دستگاه صحافی کنید. شما برای خرید دستگاه صحافی  باید از جاهای معتبر دستگاه را خریداری کنید که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری میتوانید این کار را انجام دهید. اگر شما دو نکته بالا را رعایت کنید میتوانید بهترین دستگاه را خریداری کنید و با آن بهترین صحافی ها را انجام دهید که این امر هم باعث راحتی بیشتر  شما در کارو هم باعث بیشرفت کسب و کار شما نیز و همچنین معروفیت شما بین صحافی های مختلف می گردد.

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان