به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی شهید املاکی در کومله لنگرود با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: افتتاح این مرکز درمانی در ایام ماه شعبان به منظور رسیدگی به حوزه درمان و سلامت مردم منطقه مایه خرسندی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی با اشاره به خدمات فراوان جمهوری اسلامی در عرصه توجه به سلامت جسم و روان مردم گفت: رهبر معظم انقلاب در روز گذشته تاکید کردند که مسئله سلامت جامعه جدی گرفته شود و حتی فرمودند با عواملی که اخیراً سلامت کودکان و نوجوانان کشور را مورد هدف قرار داده‌اند باید قاطعانه برخورد شود و به اشد مجازات برسند که نشان‌دهنده توجه ویژه رهبر امت اسلامی به سلامت مردم است. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ایران اسلامی امروز در صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و علوم پزشکی به موفقیت‌ها و رتبه‌های خوبی در دنیا رسیده است، افزود: مراکز درمانی ایران امروز مورد توجه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آمریکای لاتین، غرب آسیا و آسیای میانه است و بسیاری از این کشورها علاقه دارند بیماران‌شان را در ایران درمان کنند. 

فلاحتی با اشاره به پیشرفت ایران در حوزه درمان ناباروری بیان کرد: در سرتاسر کشور تلاش‌های خوبی در عرصه سلامت و مراکز درمانی شده است اما استان گیلان از حیث بیمارستان، رتبه آخر کشور را دارد. 

به گفته وی، زد و بندهای سیاسی در استان و از سوی دیگر بی‌مهری برخی مسؤولان پایتخت نسبت به گیلان در سال‌های گذشته باعث شد که گیلان از حیث بیمارستان و مراکز درمانی در چنین شرایطی باشد. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به محرومیت استان گیلان در حوزه برخورداری از بیمارستان جنرال با وجود داشتن پزشکان متخصص و فوق تخصص گفت: مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم زیرا معتقدم این بیمارستان‌ها هم در امور درمانی مردم موثرند اما اینکه قدمت بیمارستان‌های دولتی در مرکز گیلان به صد سال قبل بازمی‌گردد پذیرفتنی نیست.

فلاحتی با بیان اینکه وضعیت زیست بومی گیلان نیز آسیب‌هایی را به مردم وارد کرده است، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه متولیان و دانشگاه علوم پزشکی استان برای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی در گیلان بیان کرد: استان قم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دارد و گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دارد اما بیمارستان‌های تامین اجتماعی گیلان کمتر از قم است. 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به ضرورت حفظ و نگهداری بیمارستان‌ها پس از راه‌اندازی اشاره کرد و گفت: نمازخانه بیمارستان باید زیبا باشد و کارکنان بیمارستان اهل نماز باشند و بانوانی که جذب بیمارستان هم می‌شوند اهل حجاب باشند حتی پزشک زن هم حجاب مناسب داشته باشد.

فلاحتی ضمن قدردانی از مسؤولان برای افتتاح این مرکز درمانی در لنگرود افزود: وضعیت راه‌های منتهی به این بیمارستان، مطلوب نیست لذا مسؤولان تلاش کنند جاده‌ها و راه‌های ارتباطی به بیمارستان روان‌سازی شود که مردم مناطق مشکل رفت و آمد نداشته باشند و تجهیرات بیمارستانی هم جدید و تکمیل شود. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان