رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه خط مقدم فناوری هسته ای خدمات پزشکی است و امروز بیش از یک میلیون بیمار در سال خدمت می گیرند، گفت: امروز ایران در تراز کشورهای برتر هسته ای با قابلیت های مهم و بدون ...

«محمداسلامی» ظهر امروز پنجشنبه ۱۸ اسفند در جریان سفر خود به یزد با حضور در آئین آغاز عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن سنگ آهن آنومالی ۸ نارگان که با عنوان مجتمع شهید احمدی روشن فعالیت می کند، گفت: امیدآفرینی و توسعه اشتغال و رونق اقتصادی از جمله اهداف مهم راه اندازی این معدن و دیگر معادن کشور است.

معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: رسیدن به قدرت اقتصادی در کنار قدرت علمی و فناوری مستلزم تحقق استقلال به معنای واقعی کلمه است.

وی با بیان این که برخورداری از دانش کارآمد، لازمه تأثیرگذاری بیش از دیگر مولفه های قدرت و پایداری است، گفت: شکوفایی معادن و اقتصاد معادن از جمله ظرفیت های داخلی کشور است که باید از آن به نفع مردم کشور استفاده شود.

اسلامی با اشاره به این که اگر امروز فناوری هسته ای نبود تمام بیماران سرطانی ایران جان خود را از دست می دادند، گفت: خط مقدم فناوری هسته ای خدمات پزشکی است و امروز بیش از یک میلیون بیمار در سال خدمت می گیرند.

وی با بیان این که ما به دنبال ایجاد انحصار نیستیم، گفت: ما بر این باوریم که چرخه اقتصادی کشور در گرو استفاده از تمام ظرفیت های موجود است و این مهم باید به افزایش قدرت اقتصادی مردم ایران منجر شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که مقام معظم رهبری در آغاز بکار دولت سیزدهم توجه به بحث اقتصاد معادن را توصیه کرده است، تصریح کرد: ایران به تقویت چرخه سوخت هسته ای نیاز جدی دارد  و بدست آوردن سوخت مورد نیاز توسعه کشور که ۱۰ هزار مگاوات است را در دستور کار قرار داده است.

 اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف تحریم شکستن اراده و تصمیم است که امروز ایران در تراز کشورهای برتر و در حوزه هسته ای قرار دارد و دارای قابلیت های مهم بدون کمک دیگران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تاکنون طی یک سال گذشته این پنجمین معدن در سطح کشور است که عملیات اکتشاف آن را آغاز می کنیم، اظهار کرد: این آمار تاکنون در طول تاریخ ایران چهار مورد بوده است.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: تجهیز به فناوری های نوین در حوزه صنعتی از دیگر لازمه های توسعه اقتصادی کشور است. اشتغال دانش بنیان و تربیت نیروی انسانی متعهد و بومی از اولویت های اجرایی این معدن در استان یزد است.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان