معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار فرهنگی را کاری اصیل و ایمان محور خواند و گفت: ایمان و تقوا باید سرلوحه کارهای فرهنگی باشد.

محمود سالاری، جمعه ۱۹ اسفندماه، در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب، با اشاره به شاخصه های کار فرهنگی در جامعه، اظهار کرد: اگر کاری که انجام می دهیم در تمام عرصه ها علی الخصوص در عرصه فرهنگ توانست جامعه و نسل جوان و نوجوان را ولو یک گام به سمت تقوامحوری نزدیک کند ماندگار خواهد بود و در غیر اینصورت تنها یک کار ویترینی محسوب می شود.

وی افزود: در عرصه فرهنگ دو لایه وجود دارد که یک لایه آن لایه عمومی است و شعاع فرهنگ عمومی محسوب می شود و لایه دیگر نهاد تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در فعالیت این دولایه اگر دامنه کار فرهنگ عمومی به کار نخبگانی نرسد در همان ابتدای کار متوقف می شود.

سالاری، با اشاره به تعابیر و معانی مختلف فرهنگ، اظهار کرد: در کنار همه ِ تعاریف متعدد و متنوع از فرهنگ، کار فرهنگی باید نمود و جلوه بیرونی داشته باشد و فعالیت فرهنگی باید دیده شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری آیین ها و جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری را یکی از راهکارهای دیده شدن فرهنگ برشمرد و گفت: در عین حال هر اندازه عمق و معنویت فرهنگ عمومی بیشتر شود لایه ی ایمانی جشنواره ها تقویت خواهد شد.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان