امام جمعه رشت با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در مدارس گفت: رهبر انقلاب از ماجرای مسمومیت دانش آموزان با عنوان جنایت بزرگ یاد کردند و خواستار مجازات برای عاملین آن شدند لذا مسؤولان و متولیان مکلفند تا ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به روز صدور پیام امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید انقلاب و روز بزرگداشت مقام شهدا در هفته پیش رو اظهار کرد: مسئله شهید و ایثارگری کهنه شدنی نیست و این مهم موتور حرکت جامعه است اگر چه دنیای استکبار خواست از داعش خبیث استفاده کند تا مسئله شهادت را منفور جلوه دهد اما نمی دانست که شهادت رمز جاودانگی و سعادت بشر است.

وی با اشاره به اینکه نفتالی بنت از طرح هزار چاقو برای دشمنی با ملت آزاده خواه ایران اسلامی سخن گفت، افزود: طرح هزار ضربه رژیم صهیونیستی از همان جنگ ترکیبی بعد از جنگ شناختی سخن می گوید و برای دشمنی با ملت بصیر ایران اسلامی از این شیوه استفاده کرده اند.

امام جمعه رشت با اشاره به مسمومیت دانش آموزان در مدارس تصریح کرد: رهبر انقلاب از ماجرای مسمومیت دانش آموزان با عنوان جنایت بزرگ یاد کردند و خواستار مجازات برای عاملین آن شدند لذا مسؤولان و متولیان مکلفند تا عاملین و مسببین را دستگیر کرده و به اشد مجازات محکوم کنند چرا که علاوه بر اهمیت این موضوع، این مهم دستور نائب امام زمان (عج) است.

فلاحتی با تأکید بر اشد مجازات برای عاملین مسمومیت دانش آموزان گفت: این جنایت در حق معصوم ترین افراد جامعه یعنی کودکان صورت گرفته و موجب نگرانی خانواده ها شده  لذا باید با جدیت با مسببین برخورد کرد و هیچ عفوی برای آنان وجود نخواهد داشت.  

وی با تأکید بر اینکه ایجاد رعب و التهاب برای خانواده ها از برنامه های بدخواهان این ملت است، افزود: در ایران زنان در مسند مدیریتی و فرهنگی و اجتماعی حاضر هستند اما دشمنان با ایجاد اختلال در امنیت روانی در صددند تا بگویند زنان در جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد. 

امام جمعه رشت با اشاره به مشکل ترافیک آستارا که در رسانه ها مطرح شده، تصریح کرد: بعد از جنگ اوکراین و روسیه روابط بین روسیه و اروپای شرقی به تیرگی رفت لذا ارتباط صادرات و واردات از بندر آستارا به یکی از بنادر مهم تبدیل شده است چرا که روسیه تا پیش از این به دریا و بنادر تجاری توجه ویژه نداشت و امروز به این بنادر نیازمند است.

فلاحتی با بیان اینکه برای بهره مندی ازبازار خارجی اکثریت نقاط ایران مرکبات خود را از این طریق صادر می کنند، افزود: بنا به این مسائل کامیون ها به آستارا سرازیر شده است و از طرفی تنها پلی که این کامیون ها باید تردد کنند پل فلزی کوچک است که این پل ۸۰ سال قدمت دارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان هم در پذیرش این کامیون ها تعلل می کند در صورتی که روزانه ۲۳۰ و ۲۴۰ کامیون باید صادرات و به همین اندازه واردات صورت بگیرد، بیان کرد: بندر آستارا برخلاف بنادر دیگر ایران در داخل شهر است و این مسئله نیز عاملی بر ترافیک است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه وزارت خارجه ایران باید با وزارت خارجه آذربایجان رایزنی کنند تا سرعت پذیرش تریلی ها افزایش پیدا کند، افزود: نیروی انتظامی استان نیز در این منطقه افزایش نیرو داشته باشد و راهداری هم زمین های مناسب را تسطیح کند.

فلاحتی با اشاره به انتخاب شهردار رشت گفت: توصیه می کنم تا کوچه پس کوچه های شهر و معابر را اصلاح کنند مردم با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و وسایل نقلیه آنان به شدت آسیب میبیند که این وضعیت شایسته مردم فهیم رشت نیست. 

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان