بازاریان و اصناف در گیلان نشان دادند وقتی صحبت از حضرت مهدی (عج) باشد همواره پای کار هستند و از هیچ تلاشی برای شاد کردن دل مردم و پذیرایی از عاشقان اهل بیت دریغ نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هرساله در روز و شب نیمه شعبان که مصادف با سالروز میلاد امام زمان (عج) است چهره شهر رشت و استان گیلان ویژه می شود و این روزها حال و هوای این شهر در روز عید بزرگ نیمه شعبان بسیار خاص و عجیب است. 

وقتی در آستانه نیمه شعبان در کوچه پس کوچه و خیایان های رشت قدم می گذاریم، حس و حال نیمه شعبان به وضوع قابل مشاهده است به طوری که نقاط مختلف شهر از جمله پیاده راه فرهنگی شهر، آذین بندی شده و ایستگاه ها و موکب های مختلفی در حال راه اندازی شده است. 

در کنار برپایی موکب و ایستگاه های صلواتی، جشن های محلات در مساجد شوق و ذوق بسیار خاصی داشته که این مراسمات در روز چهارشنبه به اوج خود رسیده بود. 

در روزهای اعیاد ماه شعبان و میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) با هماهنگی های سازمان تبلیغات اسلامی، بازاریان و اصناف گیلانی نیز در این روزها حال و هوای امام زمانی دارند، اصناف و بازاریان رشت با همت خود در پیاده راه فرهنگی رشت پای کار برپایی جشن میلاد حضرت امام زمان (عج) بودند. 

به گفته رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان، حضور معنادار کسبه و بازاریان در جشن نیمه شعبان در رشت نشان دهنده ارتقای روحیه معنوی و مهدوی در بازار است. 

علیرضا پورحیدر می گوید بازاریان، کسبه و برخی شرکت ها در اقدامی ارزشمند همزمان با جشن میلاد امام زمان (عج)، از هزاران مهمان و حاضرین در پیاده راه فرهنگی رشت پذیرایی کردند. 

 

در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، حضور بازاریان و برپایی غرفه های متعدد برای پذیرایی از مردم در روز نیمه شعبان بسیار ارزشمند است و آنطور که رئیس اتاق اصناف گیلان می گوید توزیع و پخش غذا، چای، شیرینی و شربت در حاشیه جشن میلاد امام زمان (عج) در میدان شهدای ذهاب رشت کار ماندگاری از سوی کسبه و بازاریان می باشد. 

با هماهنگی های سازمان تبلیغات بار دیگر منجر شد تا بازاریان و اصناف در استان گیلان نشان دادند وقتی صحبت از منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) باشد همواره پای کار هستند و از هیچ تلاشی برای شاد کردن دل مردم و پذیرایی از عاشقان اهل بیت دریغ نمی کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان