رئیس شورای شهر رشت با اشاره به احداث پارکینگ در نقاط شلوغ و پُر تردد رشت گفت: این مهم از ضروریات است و بر اساس مصوبه شورا، باید از محل عوارض ساخت و ساز در رشت، بخشی برای این موضوع هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک مجدد میلاد با سعادت امام زمان (عج) اظهار کرد: در نیمه شعبان سال جاری، همچون سال های گذشته شاهد برپایی جشن های باشکوهی در سطح محلات رشت توسط همشهریان عزیز و دستگاه های متولی این مهم بودیم که نشان دهنده عشق و ارادت قلبی مردمان شریف رشت نسبت به آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی موعود (عج) است. 

وی به ۲۲ اسفند مصادف با روز شهدا اشاره کرد و گفت: یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر که جان عزیزشان را با اخلاص برای امنیت و آرامش ملت بزرگ ایران اسلامی نثار کردند گرامی می داریم و اقتدار امروز کشورمان که بدون شک امروزه یکی از بزرگترین ابر قدرت های جهانی است را مدیون رشادت های شهدا و صبوری خانواده های معزز آنان هستیم. 

وی با تاکید به احداث پارکینگ در سطح رشت بیان کرد: احداث پارکینگ در نقاط شلوغ و پُر تردد رشت یکی از ضروریات است و بر اساس مصوبه شورا، باید از محل عوارض ساخت و ساز در رشت، بخشی برای این مهم هزینه شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارزش معاملاتی ملک در سال ۱۴۰۲ در رشت تصریح کرد: افزایش ارزش معاملاتی موجب می شود تا شهروندان در محلات کم برخوردار بیشتر تحت فشار قرار بگیرند و بنده معتقدم برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی، بهتر است شهرداری با قدرت به قانون عمل کند و از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کند. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه افزایش ارزش معاملاتی در جلوگیری از تخلفات ساختمانی چاره ساز نیست بیان کرد: بسیاری از شهروندان بارها بابت ساخت و سازهای غیر مجاز با شورا و شهرداری تماس می گیرند، اما همچنان شاهد احداث ساختمان هایی هستیم که بدون در نظر گرفتن ضوابط ساختمانی بنا شده است. 

مشکلات پل های عابر پیاده رشت برطرف شود

وی با انتقاد از وضعیت پل های عابر پیاده در رشت افزود: متاسفانه همچنان شاهد وضعیت نامطلوب پل های عابر پیاده و بالابرهای مکانیزه در رشت هستیم و با توجه به اینکه پل های عابر پیاده ارتباط مستقیم با امنیت و سلامت شهروندان دارد، انتظار داریم در اسرع وقت مشکلات مربوط به این حوزه برطرف شود. 

کارگرنیا با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد بیان مطالبی توسط امام جمعه رشت درباره مدیریت شهری بودیم گفت: تصور می کنیم برخی مغرضانه مباحثی را به غلط به اطلاع مسوولان می رسانند و برای اینکه پس از این تمام امور به درستی اطلاع رسانی شود باید در اجرای برنامه هایی همچون آسفالت و غیره از حضور رسانه های پرتلاش به عنوان پل ارتباطی بیشتر استفاده شود و همچنین باید عملکرد شهرداری رشت در پنج شنبه هر هفته به تفکیک در بخش های مختلف به اطلاع دفتر امام جمعه رشت رسانده شود تا تلاش های شبانه روزی حوزه مدیریت شهری در راستای رفع مشکلات و جلب رضایتمندی شهروندان به اطلاع رسانده شود. 

وی با تاکید به اینکه اقدامات شهرداری رشت به اطلاع رسانه ها رسانده شود بیان کرد: شهرداری رشت به جای اینکه از اعضای شورا در زمان اجرای آسفالت و غیره دعوت کند باید از رسانه ها و امام جمعه و فرماندار و دیگر مسوولین دلسوز دعوت به عمل آورد تا خدماتی که پرسنل پُر تلاش شهرداری رشت شبانه روز ارائه می کنند به اطلاع دلسوزانی همچون امام جمعه رشت رسانده شود تا برخی که به هر دلیلی قصد دارند با غرض ورزی فضای شهر را به سمت هیاهو و ذهنیت مسوولان را با دروغ مسموم کنند نتوانند به اهدافشان برسند. 

نشست خبری پایان سال اعضای شورای رشت

رئیس شورای شهر رشت به نشست پایان سال اعضای شورا با رسانه ها اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه هفته جاری این نشست در تالار مرکزی رشت برگزار می شود. 

کارگرنیا با بیان اینکه جلسه امروز، آخرین جلسه شورا در سال جاری بوده است افزود: امیدواریم سال پیش رو سالی پُر از سلامتی و برکت برای شهروندان عزیز رشت باشد و از تلاش های شبانه روزی مجموعه پُر تلاش شهرداری رشت در راستای ارائه خدمت به شهروندان تشکر می کنم و امیدوارم با پرداخت به موقع حقوق و مزایای پایان سال پرسنل، گوشه ای از این زحمات شبانه روزی ارج نهاده شود. 

درگذشت سعید تحویلداری از هنرمندان موسیقی

علیرضا تاج شهرستانی عضو دیگر شورای رشت نیز با تسلیت درگذشت یکی از هنرمندان شناخته شده رشت اظهار کرد: درگذشت سعید تحویلداری از هنرمندان بومی و شناخته شده رشت را محضر اهالی فرهنگ و هنر رشت تسلیت عرض می کنم و این مرحوم ارادت خاصی نسبت به امام زمان (عج) داشت و در سالروز میلاد این امام همام نیز درگذشت

توجه به موضوع تفکیک زباله از مبدا

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک به رحیم شوقی شهردار منتخب شورای رشت اظهار کرد: هفته منابع طبیعی را پیش رو داریم و یقینا وجود درختان و فضای سبز برای سلامتی جامعه بسیار مهم است و روز درختکاری زیباترین روز زمین است و باید این فرهنگ مهم را به نسل های آینده منتقل کنیم. 

حسن کریمی کرنق به کاشت چهار هزار و ۵۵ اصله درخت در رشت اشاره کرد و گفت: کاشت درختان باید با نظم و ترتیب مشخص انجام شود و در ورودی ها و خروجی های شهر نیز باید نسبت به کاشت درختان توجه داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه به زودی پذیرای گردشگران نوروزی هستیم تصریح کرد: با ورود میهمانان نوروزی در رشت، تولید زباله نیز افزایش پیدا می کند و با توجه به مشکلات بزرگی که رشت در این حوزه با آن دست به گریبان است، باید به موضوع تفکیک زباله از مبدا توجه فراوان داشت و با فرهنگ سازی مناسب، گردشگران را نیز به این سمت هدایت کنیم. 

کریمی کرنق به شرکت پیمانکاری که اخیرا با شهرداری رشت پیرامون تفکیک زباله از مبدا قرارداد همکاری منعقد کرده است اشاره کرد و گفت: قرار است به منظور تسهیل در امور تفکیک زباله از مبدا و جمع آوری زباله های تفکیک شده توسط شهروندان، شماره ای از سوی این شرکت اعلام شود و امیدواریم با چنین اقداماتی شاهد کاهش تولید زباله و همچنین توجه ویژه نسبت به موضوع تفکیک زباله از مبدا باشیم. 

برخی از مسیرهای رشت فاقد پارکینگ هستند

عضو شورای شهر رشت نیز در جلسه علنی شورا با اشاره به پیگیری های مداوم شورا مبنی بر احداث پارکینگ در سطح رشت اظهار کرد: پس از پیگیری های مداوم شورا و ورود سازمان بازرسی مقرر شد که شهرداری رشت از محل عوارض ساختمانی مبلغی به منظور خرید ملک با هدف راه اندازی پارکینگ را در دستور کار قرار دهد. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه مشاور حوزه ترافیک شهرداری رشت باید تمامی نقاط شهر را بررسی کند افزود: در برخی از نقاط شهر پارکینگ وجود دارد، اما برخی از مسیرها در رشت کاملا فاقد پارکینگ هستند که باید مورد توجه باشد. 

برگزاری جشنواره تخم مرغ های رنگی در رشت

سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امیدوارم در طول دوران خدمتم مثمر ثمر باشم اظهار کرد: از اعتماد اعضای شورا به منظور قرار گرفتن در جایگاه سرپرست شهرداری رشت ممنونم و خدا را گواه می گیرم که طی این مدت تمام تلاشم را به منظور ارائه خدمت به شهروندان به کار گرفتم و برای شهردار منتخب رشت نیز آرزوی موفقیت روز افزون دارم. 

یوسف یزدانی با بیان اینکه در پروژه سراوان ۲۷ درصد پیشرفت کار داریم افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تا حدود زیادی از رضایتمندی مردم سراوان جلب شده است و در تلاشیم تا با جذب اعتبارات ملی به این مهم سرعت ببخشیم. 

وی به پیگیری های شورای رشت به منظور بهره برداری از تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: قرارداد ۱۰ساله ای در این باره ما بین شهرداری رشت و آب منطقه ای منعقد شده است و امیدواریم طی دو روز آینده رسما کار تحویل امورات مربوط به تالاب به شهرداری رشت انجام می شود. 

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به وضعیت پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان بیان کرد: در موضوع پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان نیز قرار دادی به مدت پانزده سال به زودی منعقد می شود و در تلاشیم تا این پارک با تمدید سی ساله به شهرداری رشت واگذار شود. 

یزدانی با اشاره به اجرایی شدن روشنایی بلوار خرمشهر رشت افزود: در موضوع رینگ ۹۰ متری نیز بحث مطالعات در دست تکمیل است و در تلاشیم تا از اعتبارات ملی برای این مهم بهره مند شویم. 

وی به ثبت جهانی رشت به عنوان شهر صنایع دستی در یونسکو اشاره کرد و گفت: اعضای شورای رشت نهایت همکاری و همراهی را در این موضوع داشتند و یقینا با کسب این برند و معرفی صنایع دستی رشت، اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال شهر رقم می خورد. 

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای انتقال کارخانه آسفالت رشت بیان کرد: با این اقدام، آسفالت گرم و با کیفیت مناسب تر در سطح شهر اجرایی می شود. 

یزدانی با بیان اینکه به واسطه تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی را در سطح شهر برگزار می کنیم افزود: جشنواره تخم مرغ های رنگی، پخت آش نذری و غیره از جمله مواردی است که طی این ایام توسط سازمان فرهنگی در رشت انجام می شود. 

جابجایی ایستگاه رشت به هشتپر 

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به جابجایی ایستگاه تاکسی رشت به هشتپر اظهار کرد: در این قسمت از شهر شاهد ترافیک های سنگین هستیم و ساکنین منطقه از این بابت گلایه دارند. 

به گفته هادی رمضانی، باید نسبت به جانمایی جدید این ایستگاه به منظور ادامه فعالیت رانندگان مستقر اقدام شود که در این باره نیازمند همراهی راهور هستیم. 

مخالفت چهار عضو شورا با افزایش سه میلیون تومانی ارزش معاملاتی ملک در رشت

اعضای شورای رشت با آئین نامه ارزش معاملاتی ملک در سال ۱۴۰۲ به مبلغ سه میلیون تومان موافقت کردند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا، سید شمس شفیعی، هادی رمضانی و حسن کریمی کرنق چهار عضو شورای رشت بودند که با افزایش ارزش معاملاتی ملک به مبلغ سه میلیون تومان مخالفت کردند و مابقی اعضای شورا موافق این اقدام بودند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان