شب از نیمه گذشته بود، نیمی از مردم روستا خوابیده بودند و جوان ترها گرد هم جمع شده و به تماشای فوتبال نشسته بودند که صدایی مهیب کل روستا را با خاک یکسان کرد.

خبرگزاری فارس-فاطمه احمدی؛ رسمی داشتند به نام «علف چین» که در بهار انجام می دادند، خسته از کار آمده بودند، آخرین روز بهار بود، ۳۱ خرداد، شب از نیمه گذشته بود و چراغ اغلب خانه های روستا خاموش بود، برخی از جوانان و فوتبال دوستان اما بیدار و دور هم جمع شده بودند تا فوتبال برزیل و اسکاتلند در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ را تماشا کنند که پس از گذشت یک نیمه فریادها به هوا برخواست اما نه از شوق فوتبال بلکه از لرزش زمین ...

در آخرین روز بهار سال ۱۳۶۹ زمین در جنوبی ترین نقطه استان گیلان لرزید و این لرزش به حدی بود که ۳۷ هزار نفر در این شهرستان جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر بی خانمان شدند.

زلزله سال ۱۳۶۹ رودبار

 

جام جهانی و خواب همیشگی

اما فوتبال جان عده ای را هم نجات داد، کسانی که دور هم جمع شده بودند تا به تماشای جام جهانی بنشینند بیدار بودند و لرزش بیش از هفت ریشتری زمین را احساس کرده و جان خود و دوستانشان را نجات دادند اما عده ای به خصوص از بین روستائیانی که پس از یک روز طولانی به خواب رفته بودند، هرگز از خواب بیدار نشدند.

برخی می گویند حدود چهار روستا از شهرستان رودبار به همراه ساکنینش با خاک یکسان و به طور کامل ناپدید شد

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان