مراسم تشییع پیکر عبدالله انوار، توضیح جدید درباره ماجرای اکران «شیرینی بله برون» و «شیشلیک»، اعلام برنده تمشک طلایی سال، بازگشت رشید به قاب تلویزیون میزگرد ایسنا با موضوع بررسی وضعیت جشنواره موسیقی ...

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر عبدالله انوار روز شنبه، ۲۰ اسفندماه در سالن همایش های کتابخانه ملی با نمایش فیلمی از این مصحح نسخ خطی که در آن به معرفی زندگی خود و خانواده اش و مرور فعالیت هایش در حوزه نسخه شناسی می پردازد، با حضور جمعی از پژوهشگران برگزار شد.

همچنین علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیأت همراه ضمن حضور در سفارت واتیکان در ایران با اسقف اعظم آندره یوزویچ، سفیر واتیکان دیدار و گفت وگو کردند. اسقف اعظم آندزه یوزویچ در این دیدار گفت: همه با هم برادریم و فارغ از هر مذهبی همه انسانیم و شایسته است با یکدیگر برای صلح همکاری کنیم. صلح با منازعه، درگیری و دامن زدن به اختلافات تحقق نمی یابد.

چرا «شیرینی بله برون» و «شیشلیک» اکران نمی شوند؟ 

طی چند روز گذشته ماجرای صادر نشدن پروانه ساخت برای دو فیلم نامه محمدحسین مهدویان، باعث شد که این کارگردان در صفحه شخصی اش در فضای مجازی ، مطلبی در انتقاد به این موضوع منتشر کند:«فیلم سینمایی شیشلیک با وجود پروانه نمایش بی هیچ توضیحی بایگانی شده است و هنوز هم با وجود پروانه نمایش امکان اکران ندارد و در سه ماه گذشته با دو فیلم نامه مختلف، یک فیلم نامه جنایی و یک فیلم نامه کمدی با تهیه کنندگان و نویسندگان مختلف درخواست پروانه ساخت داده ام که هر دو فیلم نامه بدون ارایه اصلاحیه و هیچ گونه توضیحی رد شدند و اجازه ساخت نگرفتند.»

در واکنش به این ماجرا،  بهمن حبشی - مدیر کل دفتر نظارت بر ساخت فیلم سازمان سینمایی - گفته است که در سایت سازمان سینمایی منتشر شده و در آن تاکید کرد که دلیل صادر نشدن مجوزها، اعلام شده است.

حال تهیه کننده «شیرینی بله برون» توضیحاتی درباره ماجرای صادر نشدن پروانه ساخت این فیلم و اکران نشدن فیلم «شیشلیک» به ایسنا ارایه کرد.

فیلم جدید نیکی کریمی آماده اکران است

در عین حال شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی به تازگی با صدور پروانه نمایش سه عنوان فیلم «تا فردا» به تهیه کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی علی عسگری، «جان جانان» به تهیه کنندگی حبیب الهیاری و کارگردانی شادی آفرین الهیاری، «فسیل» به تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان و کارگردانی کریم محمدامینی موافقت کرده است.

انتشار فیلمی همزمان با سالروز تولد سردار سلیمانی

همچنین فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای «ماموریت» به کارگردانی حسن حبیب زاده، همزمان با سالروز تولد سردار سلیمانی (20 اسفند ماه) منتشر شد.

تمشک طلایی امسال برای «بلوند»

در ادامه، چهل و سومین دوره جوایز تمشک طلایی برای معرفی بدترین های هالیوود طبق روال هر سال در آستانه برگزاری مراسم اسکار، برگزیدگان خود را معرفی کرد. فیلم «بلوند» ساخته «اندرو دومنیک» درباره زندگی و حرفه «مریلین مونرو» که در ۸ شاخه نامزد بود در نهایت به عنوان برنده تمشک طلایی بدترین فیلم سال و همچنین بدترین فیلمنامه انتخاب شد. 

هزینه تبلیغ در اسکار چقدر است؟ 

از طرفی هزینه تبلیغ در اسکار اعلام شد؛ پوشش تلویزیونی مراسم اسکار با پخش حدود ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه ای همراه است که متوسط هزینه هر کدام، دو میلیون دلار می شود.

همچنین اعلام شد که نمایش «لیبرو» به کارگردانی احسان نگهبان که با استقبال مخاطبان در عمارت ارغوان مواجه شده است با یک اجرای ویژه در روز شنبه ۲۰ اسفندماه به کار خود خاتمه داد.

رشید برمی گردد

قدرت الله ایزدی که با نام رشید شناخته میشود قرار است دوباره به قاب تلویزیون برگردد و برای نوروز تله تئاتری در شبکه نسیم داشته باشد. او درباره ی حضورش در تلویزیون که قرار است یادآور سال های دور «رشید» باشد، به ایسنا چنین گفت: امیدوارم خنده ای بر لبان مخاطبان بیاورم. هنوز هم که بعد از بیش از ۴۰ سال کار می بینم که مردم دوستم دارند، خداراشکر می کنم.

پخش «کودک شو» با کیفیت ۴k از شبکه فراتر

همچنین مسابقه تلویزیونی «کودک شو» با اجرای پژمان بازغی با کیفیت ۴k از شبکه فراتر به روی آنتن می رود. «کودک شو» چهارشنبه تا جمعه ساعت ۱۹ روی آنتن می رود و تکرار آن نیز ساعت یک بامداد و هشت صبح روز بعد است.

تعلیق مجری منتقد و پس لرزه هایش

پس از آنکه «گری لینکر» مجری اصلی برنامه تلویزیونی «مسابقه روز» (Match of the Day) به دلیل انتقاد از سیاست های جدید دولت بریتانیا در قبال پناهندگان، از سوی شبکه BBC تعلیق شد، این برنامه تلویزیونی پرمخاطب قرار است بدون حضور او و دیگر کارشناسان یا مفسران معمول آن به روی آنتن برود.پس از تعلیق «گری لینه کر» فوتبالیست سابق و مجری معروف شبکه BBC به دلیل نقد برخی سیاست های دولت، دیگر مفسران ورزشی سرشناس نیز اعلام کردند در حمایت از او در برنامه ویژه این شبکه حاضر نخواهد شد، همین طور برخی سرمربیان و بازیکنان لیگ فوتبال انگلستان.

سازها را اعدام می کردند!

سی وهشتمین جشنواره موسیقی فجر مدتی است که به ایستگاه پایانی رسیده اما نکته ای که در میان حُسن های برگزاری این رویداد به چشم می خورد، ثابت ماندن مشکلات و نقاط ضعف این حوزه است.در همین راستا، برای بررسی کلی وضعیت و ماهیت جشنواره موسیقی فجر و به طور کلی، وضعیت فعلی و پیش بینی آینده موسیقی ایران، تصمیم گرفتیم در محل ایسنا با دو نفر از منتقدان و پژوهشگران موسیقی ـ علی مغازه ای و کیوان فرزین ـ که خود نیز تجربه همکاری با جشنواره های مختلف موسیقی از جمله فجر را داشته اند، میزگردی داشته باشیم که می توانید مشروح این نشست را اینجا بخوانید.

همچنین جدیدترین اثر «پرواز همای» به نام «سوی آسمان» در فضای مجازی منتشر شد.

بازدید دانشجویان خارجی از موزه هنرهای معاصر تهران

یکی دیگر از خبرهای جالب روز به بازدید دانشجویان خارجی از موزه هنرهای معاصر تهران برمی گردد. بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان شرکت کننده در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین المللی دانشگاه های ایران از کشورهای عراق ، افغانستان ، ترکیه ، هند ، ازبکستان ، تاجیکستان و کشورهای آفریقایی و عربی ، از نمایشگاه " آینه در آینه ۲ " ، تهران ۵۷ به روایت عکس های قربان خلیلی در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کردند.

در این روز باز هم «بنکسی» هنرمند گرافیتی کار مشهور تیتر خبری شد. بر این اساس گروه موسیقی که بیش از یک دهه قبل در ازای تغییر نام گروهشان تابلو نقاشی را از «بنکسی» دریافت کرده بودند، بالاخره تصمیم گرفتند این نقاشی را بفروشند؛ چراکه معتقدند مردم باید بتوانند این اثر هنری را ببینند.

کارتون های نوروزی از تهران

در ادامه اعلام شد که «نمایشگاه کارتون نوروز و گردشگری تهران» به مناسبت بهار و سال نو، با هدف معرفی تهران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری با استفاده از ظرفیت های مفهومی کارتون(طنز ترسیمی) همزمان در پنج مرکز فرهنگی هنری برگزار می شود. این نمایشگاه از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۳۱ فروردین۱۴۰۲ علاوه بر خانه کاریکاتور ایران، در فرهنگسراهای ابن سینا، ارسباران، گلستان و همچنین کوشک باغ هنر(منطقه گردشگری عباس آباد) برگزار خواهد شد.

چینی ها نقاشی های «ون گوگ» را قبضه کردند

از هفت مورد از گران ترین نقاشی های «ون گوگ»، دست کم سه مورد یا بیشتر را خریداران چینی در چین، هنگ کنگ و تایوان خریداری کرده اند. تمامی این نقاشی ها طی ۹ سال اخیر و به قیمت هایی بالاتر از ۶۰ میلیون دلار فروخته شده اند. 

اعتراض به «طرح نوروزی مدارس»

در حوزه گردشگری نیز، رییس جامعه اقامتگاه های بوم گردی ایران به تبدیل مدارس به خوابگاه های نوروزی مترض شد و به ایسنا گفت: بومگردی ها در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند، به جای حمایت از آن ها، مدارس را برای اسکان نوروزی مسافران تجهیز می کنند.

کاوش تپه ۵ هزار ساله برای آموزشِ دانشجویان

در بخشی دیگری از خبرهای روز اعلام شد که «تپه پیر»، یکی از ۹۰۰ محوطه عصر مفرغ در سیستان و بلوچستان، که کهن ترین دوران استقراری این منطقه است، به منظور آموزش دانشجویان دانشگاه زابل در حال کاوش است.

کشف گنجینه ۱۰۰۰ساله و کمک گوسفندان به میراث فرهنگی

موزه ملی آثار تاریخی هلند از کشف گنجینه بی نظیر یک هزار ساله متشکل از چهار گوشواره طلا، دو تکه ورقه طلا و ۳۹ سکه نقره توسط یک مورخ هلندی خبر داد.

یکی از خبرهای عجیب و جالب امروز را گوسفندان شهر تاریخی «پمپئی» به خود اختصاص  داند. «پمپئی» شهر رومی است که بر اثر فوران فاجعه بار کوه «وزوو» در سال ۷۹ پس از میلاد زیر چندین متر خاکستر مدفون شد و حالا گله ای از گوسفندان با چرا کردن برای حفظ ویرانه های این شهر باستانی به باستان شناسان کمک می کنند.

انتهای پیام 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان