تفاهم نامه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی با موضوع اصل ۵۰ قانون اساسی به منظور ایجاد و گسترش زمینه های مناسب همکاری مشترک و بهره مندی از فناوری هسته ای در حفاظت از محیط زیست توسط ...

به گزارش ایسنا، سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی در این مراسم با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که مرتب تاکید دارند مجموعه های دولت با همدیگر صحبت کنند و تعامل داشته باشند، گفت: خوشبختانه آقای اسلامی از شخصیت ها و مدیرانی هستند که کارها و اقدامات را سریع و با دقت پیش می برند و نشست امروز حاصل تعامل دو مجموعه دولت و پیگیری های آنهاست.

وی گفت: کشور با شرایطی مواجه است که همه باید دست به دست هم دهیم تا کارها به نحو مطلوب پیش برده شود. اصل ۵۰ قانون اساسی از موضوعاتی است که سازمان حفاظت محیط زیست به دقت و با جدیت آن را پیگیری می کند و از مطالباتی است که باید به آن جامه عمل بپوشانیم. ۱۰ سال قبل هر جا که می رفتیم به ما می گفتند چرا دنبال انرژی هسته ای هستید و من می گفتم که ما فقط دنبال هسته ای نیستیم بلکه تمام جدول مندلیف را کار می کنیم. کشور ما در تمام علوم و صنایع و عناصر که در این جدول وجود دارد دارای توانمندی است. مقاصد ما از دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز است و در بطن آن به دنبال انرژی پاک و زمین پاک هستیم.

وی گفت: انرژی های فسیلی باید با انرژی پاک از جمله انرژی هسته ای جایگزین شوند و در جهت کاهش آلاینده های خاک و هوا پیش برویم.

سلاجقه گفت: تغییرات اقلیم از موضوعات مهم است و ما در آستانه شاخص های آلایندگی محیط زیستی قرار داریم و باید در این باره کارهای جدی و اساسی انجام دهیم. در بحث فرسایش و هدر رفت خاک نیازمند همکاری هستیم. همچنین در موضوعاتی از جمله رادیوتراپی جانوری، ژن درمانی جانوران، نجات گونه های گیاهی در حال انقراض، روش های متعدد پسماند داری باید از تجربیات و امکانات سازمان انرژی اتمی استفاده کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ما از سازمان انرژی اتمی می خواهیم که سازمان حفاظت محیط زیست را به عنوان پیش قراول اهداف کلان هسته ای قرار دهند. ما معتقدیم دیپلماسی محیط زیست بسیار راهگشا است و اشتراکات محیط زیستی بین المللی زیادی وجود دارد که می تواند فضای تعامل و همکاری بین المللی قابل توجهی را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری سازمان انرژی اتمی و سازمان حفاظت محیط زیست در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار با بهره گیری از ظرفیت های علمی دو طرف در محورهای زیر و در چهارچوب وظایف و اختیارات قانونی دو طرف است:

مدیریت موثر حفاظت از محیط زیست در سطح ملی به نفع نسل های حاضر و آینده

بکارگیری و توسعه فناوری هسته ای در حفاظت از محیط زیست

تحقیق، پژوهش، مطالعه و آموزش در راستای بهبود حفاظت محیط زیست

ایجاد همگرایی و هم افزایی در برنامه ها و فعالیت های دو طرف به منظور حفاظت و حمایت از محیط زیست

بهره گیری از انرژی پاک در راستای دستیابی به محیط زیست سالم و پایدار و ارتقاء آن با بهره گیری از ظرفیت های علمی طرفین

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان