به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، به دلیل آغاز فصل مهاجرت ماهیان مولد استخوانی برای زادآوری، برداشت شن و ماسه از رودخانه های گیلان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان فروردین ماه سال آینده ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حفظ محیط زیست و ایجاد بستر مناسب برای تخم ریزی ماهیان اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل مهاجرت ماهیان به رودخانه ها و لزوم ایجاد بستر مناسب برای تخم ریزی ماهیان مولد، هرگونه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه های استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان بصورت شبانه روزی و هماهنگ، پایش تمامی رودخانه ها را در دستور کار دارند، گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه با متخلفان به شدت برخورد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه این عملیات از ۱۵ اسفندماه امسال آغاز و تا پایان فصل مهاجرت ماهیان در ۳۱ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: گونه های با ارزش ماهیان از جمله ماهی سفید، کولی و ماهیان خاویاری در این فصل از سال اقدام به تخم ریزی و تولید مثل می کنند.

عشوری با بیان اینکه سامانه گویای ۱۵۴۰ آماده دریافت گزارشات مردمی است، تصریح کرد: از تمام مردم گیلان و علاقه مندان به حفظ محیط زیست و طبیعت تقاضا داریم علاوه بر، خودداری از صید در زمان تکثیر ماهیان مولد، تخلفات برداشت های غیرمجاز رابه نیروهای یگان شهرستان ها و در صورت لزوم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان جهت پیگیری و برخورد لازم اطلاع دهند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان