معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز پروژه تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندر انزلی خبر داد و گفت: این پروژه با هدف باز زنده سازی این المان شهری-بندری ارزشمند در دستور کار ...

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، مهدی نیکوکار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش سطح تعاملات شهر و بندرانزلی از موضوعات مورد تاکید سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار کرد: اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی یکی از مهم ترین جاذبه های انسان ساخت با چشم اندازی بی نظیر به کانال کشتیرانی و بندر است که باید گامی موثر در جهت ارتقای سطح تعاملات شهر و بندر، احیا، مرمت و نگهداری این اثر تاریخی در این شهر بندری برداشته شود. 

وی از آغاز پروژه تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندر انزلی خبر داد و گفت: این پروژه با هدف باز زنده سازی این المان شهری-بندری ارزشمند در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار گرفت. 

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بعد از انجام مطالعات جامع فنی-مهندسی و همچنین برگزاری مناقصه، عملیات اجرایی آن از تاریخ ۲۵ بهمن امسال با انجام تجهیز کارگاه از سوی پیمانکار پروژه آغاز شد، افزود: مدت زمان در نظر گرفته شده جهت انجام این پروژه با توجه به ویژگی های خاص اجرایی و موقعیت مکانی طرح، ۱۲ ماه تخمین زده می شود. 

نیکوکار با تشریح اقدامات در نظر گرفته شده برای این پروژه تصریح کرد: لایروبی محدوده اسکله، اجرای یک گمانه ژئوتکنیکی به ارتفاع ۳۰ متر، برچیدن پوشش فلزی شمع ها و تیرهای رابط آن ها، اجرای مجدد آن ها به انضمام پر کردن فضای بین شمع های بتنی و پوشش فلزی جدید، اتصال شمع ها به عرشه و اجرای دال به ضخامت ۱۵ سانتی متر در زیر عرشه موجود با استفاده از بتن خود متراکم مسلح از اقدامات برنامه ریزی شده است. 

به گفته وی، کاشت میلگرد جهت اتصال عرشه جدید به عرشه موجود، برچیدن بتن روی یکی از راه پله های اسکله و احیای راه پله و سکو و همچنین اجرای نازک کاری شامل کف سازی، نرده، رنگ آمیزی به همراه نورپردازی اسکله از جمله دیگر فعالیت های اجرایی این پروژه است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان