معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از تملک یک زمین ۲ هزار و ۸۰۰ متری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد فضای سبز در منطقه ۱۷ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح مجموعه ورزشی اسکیت و 22 پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی منطقه در چهل و پنجمین رویداد امید و افتخار با حضور حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، حسین  اوجاقی؛ مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری تهران، رضا شنگی؛ شهردار منطقه 17، معاونین، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران شهری، علماء منطقه و  خانواده های شهدا برگزار شد.

شنگی در ابتدای این مراسم گفت: با توجه به اینکه فردا روز 22 اسفند و روز بزرگداشت شهدا است، جا دارد از همه شهدا از شهدای صدر اسلام تا شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، سلامت و امنیت به ویژه سرداران و 4 هزار شهید منطقه 17 که با ریخته شدن خون این شهدا توفیق  خدمت برای ما فراهم شده و در امنیت کامل و اقتدار در حال خدمت رسانی هستیم.

وی افزود: از شروع دوره جدید مدیریت شهری در 7 نوبت شاهد افتتاح هایی در منطقه 17 بودیم که برنامه امروز چهارمین رویداد امید و افتخاری است که در این منطقه برگزار می شود و 23 پروژه در منطقه افتتاح خواهد شد؛ سر پروژه ما بهره برداری از زمین اسکیت است و 22 پروژه دیگر که مجموعا 55 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

شهردار منطقه 17 تصریح کرد: برخی از پروژه ها مانند پروژه آسفالت ریزی و مراکز کوثر نیز چندی پیش با 150 میلیار تومان اعتبار افتتاح شد و در این زمینه رکوردزنی هایی داشتیم؛ به عنوان مثال احداث زمین اسکیت در بازه زمانی 75 روزه و در قالب 3 شیفت کاری توسط معاونت عمران انجام شد و جمع آوری نهر خیابان ابوذر با شرایط ویژه این خیابان با 2 هزار و 140  متر طول در مدت  40 روز انجام شد.

شنگی  به یکی از مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات منطقه 17 عدم روشنایی کافی و وجود اماکن بی دفاع شهری بود که باعث ایجاد آسیب های اجتماعی می شود که با اقدام جهادی معاونت خدمات شهری 197 پایه چراغ برج نوری به همراه پایه چراغ دکوراتیو در بوستان های مختلف منطقه نصب شده است.

درآمد شهرداری تهران از خیابان 30 تیر ماهیانه 475 میلیون تومان است

وی با اشاره به یکی دیگر از پروژه های قابل توجه منطقه اظهار کرد: یکی دیگر از این اقدامات در خیابان شهیدان برادران مقدم بود که بعد از تاریکی هوا کمتر از کسی از آنجا تردد می کرد. در این محور 2200 متر طول، پیاده رو سازی انجام و پایه چراغ هایی در این محور تسوط سازمان زیباسازی نصب شد و این محدوده تبدیل به یک فضای امن برای تردد خانواده ها شد.

به گزارش تسنیم، حسین اوجاقی؛ مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: با تاکیدات شهردار تهران علاوه بر کالبد و جسم شهر به روح شهر نیز باید اهمیت داده شود. فعالیت های معاونت اجتماعی شهرداری بیشتر به انسان ها و روح شهر می پردازد و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد.

وی افزود: سازمان ورزش شهرداری از دو طریق اماکن ورزشی و رویدادها به مردم خدمت رسانی می کند و مهمترین مسابقات و رویدادی که در این مدت انجام شده، مسابقات قهرمان شهر در 8 رشته ورزشی آقایان و بانوان در سطح محلات برگزار که روز گذشته مرحله نهایی آن انجام شد و منطقه 17 توانست توفیقات خوبی داشته باشد.

اوجاقی اظهار کرد: با تعاملی که بین سازمان ورزش و شهرداری منطقه 17 به وجود آمده، چالش های بخش ورزش مرتفع شد و چند مجموعه ورزشی این منطقه را بازسازی کردیم و به مردم برگرداندیم و امیدواریم با افتتاح پروژه های ورزشی خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

به گزارش تسنیم، حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: چهارشنبه آخرسال را در پیش داریم و امیدواریم در آن روز آرامش بر شهر حاکم باشد و بی احتیاطی رخ ندهد. ما نیز در معاونت خدمات شهری شهرداری در حال آماده شدن برای این روز و خدمت رسانی هستیم.

وی افزود: رویداد امید و افتخار از چندماه گذشته با وجود اینکه شهرداری با بدهی کلان و کمبود درآمد مواجه بوده با همت و تلاش همکاران شروع شد و از 22 بهمن هر روز افتتاحیه هایی در شهر داریم؛ پروژه های افتتاح شده منطقه 17 نشانه تلاش گسترده برای رفاه حال مردم و ایجاد شادی در چهره آنان است.

نظری گفت: ازهمکاران شهرداری منطقه 17 به ویژه شهردار منطقه آقای شنگی تشکر می کنم. این همتی که باعث شد امروز این پروژه زمین اسکیت که همزمان با آن 22 پروژه خرد و کلان دیگر افتتاح شود، نشانه خوبی است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار کرد: چون ایام عید است، یک عیدی بدهیم و آن اینکه یک زمین 2 هزار و 800 متری به مبلغ 100 میلیارد تومان برای ایجاد فضای سبز در منطقه 17 تملک شده و به زوی به سرانه فضای سبز منطقه اضافه می شود. این تلاش ها در واقع تمرین مدیریت صادقانه است و مصادیق آن اتفاقاتی است که در شهر در حال رخ دادن است، همراهی مردم نیز در میزان خدمت رسانی ما بسیار اثر گذار است.

در پایان مراسم از خانواده شهید فرقانی تجلیل شد و زمین اسکیت افتتاح شد.

انتهای پیام/
 

 

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شهرداری تهران

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان