پلنگ ایرانی مهمان رودسری ها

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ ۱۴:۵۴ چاپ کد خبر: 181878
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی برای دومین بار طی روزهای اخیر در منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی برای دومین بار در منطقه شکار ممنوع اشکورات گیلان اظهار کرد: پلنگ ایرانی برای دومین بار در طی روزهای گذشته در ارتفاعات برفی شهرستان رودسر مشاهده شد.

وی با اشاره به چگونگی ثبت عکس پلنگ در ارتفاعات برفی رودسر گفت: محیط بانان شهرستان رودسر با نصب دوربین های تله ای موفق به ثبت یک قلاده پلنگ دیگر در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر شدند.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، منطقه شکار ممنوع اشکورات  با شرایط جغرافیایی کوهستانی، مکان مناسبی برای زیستگاه های حیوانات وحشی به شمار می رود؛ مکانی که گونه های جانوری از جمله کل و بز، پلنگ، گراز، گرگ و روباه را در این منطقه می توان مشاهده کرد.

عشوری با بیان اینکه برای حفاظت بیشتر از گونه های جانوری نیازمند همکاری و حمایت مردم، خصوصاََ جوامع محلی هستیم، افزود: با توجه به نقش تکمیل کننده گوشت خواران در چرخه زیستی و غذایی، حضور گوشت خوارانی نظیر پلنگ از جنبه اکولوژیکی برای منطقه بسیار ارزشمند است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان