رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بهره برداری از ۲ فاز جدید کارخانه کودآلی گفت: طی چند روز آینده بهره برداری از این ۲ فاز جدید انجام می شود و با راه اندازی این ۲ فاز روزانه یک هزار تن زباله در این ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در نشست خبری پایان سال شورا و شهرداری رشت در تالار مرکزی این شهر با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: خدا را شاکرم که توانستیم در جایگاه خدمت به مردم قرار بگیریم و خدا را گواه می گیرم که تمامی اعضای شورا تلاش خود را به منظور رفع مشکلات شهری به کار گرفته اند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه بیش از هیجده ماه از عمر شورای ششم رشت سپری شده است، افزود: از تمامی پرسنل خدوم و پُر تلاش شهرداری رشت و مجموعه مدیران شهرداری به واسطه تلاش هایی که در سال ۱۴۰۱ داشتند تقدیر و تشکر می کنم. 

وی به اتفاقات رقم خورده در سال ۱۴۰۱ در حوزه مدیریت شهری رشت اشاره کرد و گفت: شورای ششم در ابتدای شروع فعالیتش با انتخاب و ابقای شهردار شورای پنجم تلاش خود را به منظور تسریع بخشیدن به امور به کار گرفت، اما با استعفای ناگهانی شهردار منتخب، شورا به ناچار در مسیر ی قرار گرفت که باید مجددا نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدام می کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دوران فعالیت سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: طی دوران سرپرستی اتفاقات خوبی در شهر رقم خورد و به عنوان مثال در بخش دفنگاه سراوان که یکی از معضلات اساسی شهر رشت است و استاندار گیلان نیز برای رفع مشکلات آن بسیار حمایت و همراهی دارند با برنامه ریزی های انجام شده بسیار جلوتر هستیم و امیدواریم یک بار و برای همیشه این معضل برطرف شود. 

کارگرنیا به راه اندازی ۲ فاز جدید کارخانه کودآلی اشاره کرد و گفت: طی چند روز آینده بهره برداری از این ۲ فاز جدید انجام می شود و با راه اندازی این ۲ فاز روزانه یک هزار تن زباله در این کارخانه تفکیک و تبدیل می شود که یک اتفاق بسیار خوب برای رشت است. 

وی با بیان اینکه مشکلات ساخت و ساز در زمین های نسقی از جمله دغدغه های شورا و شهرداری رشت بود، افزود: با پیگیری های انجام شده و ورود دستگاه قضا پس از سال ها انتظار و بر اساس یک شیوه نامه مشخص، مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی برطرف شده است.

آسفالت ۶۸ مسیر اصلی و فرعی رشت طی ۴۵ روز

کارگرنیا به اجرای آسفالت در سطح رشت طی ۴۵ روز اخیر اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۶۸ مسیر اصلی و فرعی تحت پوشش آسفالت قرار گرفته و حدود سیزده هزار تن طی ۴۵ روز تولید آسفالت در رشت داشتیم که در مقایسه با مدت زمان ۹ ماهه پیش تر، آمار تولید آسفالت طی ۴۵ روز بسیار بیشتر بوده و در موضوع اجرای پروژه کانال ژ پنج نیز تفاهم نامه های مربوط به آن به زودی منعقد می شود و با این اقدام سهم بسزایی از ترافیک رشت کنترل و برطرف می شود. 

وی با اشاره به انتخاب شهردار جدید رشت تصریح کرد: پس از ماه ها انتظار و اتفاقاتی که رقم خورد با رای نهایی دیوان عدالت، صحت و سلامت اقدامات انجام شده توسط شورا تایید شد و پس از اعلام رای نهایی پیرامون استیضاح، شورا بار دگر با وحدت و همدلی نسبت به انتخاب شهردار جدید رشت اقدام کرد و با اتفاق نظر جوانی پر تلاش و پاکدست برای تصدی این جایگاه با رای اکثریت و قاطع شورا انتخاب شد. 

رئیس شورای شهر رشت با قدر دانی از تلاش های اصحاب رسانه به منظور پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری گفت: این نشست بهانه ای بود تا قدردانی ما را نسبت به زحمات خبرنگاران پر تلاش نشان دهیم و امیدواریم در سال پیش رو نیز شاهد این همراهی و همکاری با حوزه مدیریت شهری باشیم. 

اشتغال بانوان سرپرست خانوار با کسب برند رشت شهر صنایع دستی یونسکو

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برند رشت شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو بیان کرد: با کسب این برند اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال در شهر بالاخص بانوان سرپرست خانوار رقم می خورد و مجموعه مدیریت شهری رشت در کنار دیگر دستگاه های متولی تمام تلاش خود را به منظور کسب این برند جهانی به کار گرفته است. 

انتخاب شهردار جدید رشت با همراهی و وحدت اعضای شورا 

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: برگزاری چنین نشست هایی موجب می شود تا با رسانه ها تعامل بیشتری داشته باشیم. 

نادر حسینی با بیان اینکه شورای ششم رشت تلاش خود را به منظور سرعت بخشیدن به امور و اجرای پروژه های عمرانی بزرگ به کار گرفت، افزود: با دغدغه هایی که پیرامون استیضاح شهردار رقم خورد نتوانستیم آن گونه که باید به اهداف تدوین شده دست پیدا کنیم. 

وی به موضوع تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: با تلاش های انجام شده به زودی مشکلات مربوط به تالاب برطرف می شود و همچنین درباره رودخانه های رشت نیز اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و شورای ششم قصد دارد تا با ایجاد زیر ساخت های مناسب مسیر را برای انجام کارهای بزرگ هموار کند. 

حسینی با تاکید به اینکه انتخاب شهردار جدید با وحدت و همدلی انجام شد، گفت: امیدواریم با انتخاب رحیم شوقی و همدلی و همراهی که پس از این اعضای شورا دارند بتوانیم توسعه و تعالی همه جانبه شهر را رقم بزنیم. 

بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه مدیریت شهری

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه با همراهی رسانه ها می توانیم مشکلات شهر رشت را برطرف کنیم، اظهار کرد: پیشاپیش حلول سال نو را که با ماه مبارک رمضان متقارن شده است را تبریک و تهنیت می گویم. 

هادی رمضانی با بیان اینکه کمیسیون توسعه پایدار از کمیسیون های جدید شورا است، افزود: این کمیسیون سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی وامور این چنینی را بررسی می کند. 

وی با تاکید به اینکه هوشمندسازی شهر یکی از مباحث مورد توجه کمیسیون است، بیان کرد: با هوشمندسازی از بروکراسی های پیچیده و کاغذ بازی های مداوم جلوگیری می شود و با هوشمندسازی در سطح شهر مشکلات فراوانی را برطرف کنیم و در بودجه سال ۱۴۰۲ برای تحقق این مهم بودجه خوبی در نظر گرفته شده است. 

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون هوشمندسازی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به بهره مندی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بسیار تاکید دارند و حوزه مدیریت شهری نیز باید از این پتانسیل بهره مند شود و کمیسیون توسعه پایدار در تلاش است تا زمینه های این مهم را فراهم کند. 

رمضانی به احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه همراهی های لازم در این باره از سوی برخی از دستگاه ها وجود ندارد و طولانی شدن فرآیند اداری یقینا موجب فراری شدن سرمایه گذار می شود و انتظار داریم رسانه ها با فضاسازی های لازم در این باره به مجموعه مدیریت شهری رشت یاری برسانند. 

وی با اشاره به دیدار اخیر شورا با معاون وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور بیان کرد: در آن دیدار و با پیگیری های شورا و با دستور معاون وزیر صنایع دستی به زودی اتفاقات خوبی در راستای احداث هتل ۲۲ طبقه در رشت رقم می خورد و در موضوع رصد خانه نیز در سال جدید سرمایه گذار برای این حوزه ورود می کند و آسمان نمایی که در این رصد خانه وجود دارد بسیار بزرگتر از نمونه های موجود در دیگر شهرهای کشور است. 

افزایش ۸۵ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت نسبت به سال جاری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه نشست با اصحاب رسانه برایم بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: برای بنده بسیار مهم است که موضوع بودجه رشت و نحوه تخصیص آن را به خوبی اطلاع رسانی کنم. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند، افزود: معتقدم با کمک و همراهی رسانه ها می توانیم در تحقق حقوق شهرداری به منظور ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان گام برداریم. 

وی به عدم تفریغ بودجه شورای رشت در ادوار گذشته اشاره کرد و گفت: تفریغ بودجه جزو وظایف همه شوراها است اما در رشت از سال ۹۴ تفریغ بودجه انجام نشده بود و در دوران فعالیت شورای ششم رشت تمامی این تفریغ بودجه ها انجام شد و اخیرا نیز تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ را به اتمام و تصویب رساندیم. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با اشاره به اینکه تا کنون ۴۶ لایحه در این کمیسیون بررسی شده است، تصریح کرد: کمیسیون بودجه تا کنون ۳۳ جلسه داشته است که البته بنده به عنوان رئیس کمیسیون بودجه شورا بالغ بر هفتاد جلسه با دستگاه ها و اشخاص مسلط به چنین مباحثی برگزار کرده ام. 

شفیعی به بودجه به عنوان یک طراز نامه اشاره کرد و گفت: برای اجرای پروژه های بزرگ به اعتبارات هنگفتی نیازمند هستیم و برای تحقق این اعتبارات نیز نیازمند جذب اعتبارات ملی هستیم و جذب اعتبارات ملی نیز به همراهی نمایندگان مجلس و رسانه ها نیاز دارد. 

وی با بیان اینکه دریافت وام های داخلی و خارجی نیز می تواند در اجرای پروژه های عمرانی تاثیرگذار باشد، افزود: همچنین اجرای پروژه ها به صورت BOT نیز راهکار دیگری به منظور اجرای پروژه های عمرانی است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت با اشاره به بودجه ادوار گذشته رشت و تحقق آن بیان کرد: بودجه ای که کمتر از ۶۰ درصد تحقق داشته باشد غیر واقع بینانه تدوین شده است و در برخی از ادوار گذشته رشت شاهد هستیم که بودجه شهرداری رشت ۵۰ درصد محقق شد و این مباحث یقینا موجب آسیب به رشت می شود. 

شفیعی به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و بیست میلیارد تومان بود که ۷۴ درصد محقق شد و بخش عدم تحقق نیز مربوط به فروش اموال و دریافت وام بود که اگر این مهم نیز رقم می خورد هیچ مشکلی وجود نداشت. 

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری رشت بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۸۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و رویکرد بودجه پیش رو عمرانی است. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تاسف از وابستگی بودجه شهرداری رشت نسبت به تخلفات ساختمانی افزود: البته در دوران فعالیت شورای ششم این وابستگی کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با ایجاد درآمدهای پایدار از این وابستگی کاملا فاصله بگیریم. 

احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی در رشت

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه از مرداد سال ۱۴۰۱ مسئوولیت این کمیسیون به بنده واگذار شد، اظهار کرد: از زحمات همکار شورایی ام سید حسین رضویان به عنوان رئیس پیشین این کمیسیون تقدیر و تشکر می کنم. 

حسن کریمی کرنق با بیان اینکه سازمان آتش نشانی جزو سازمان های زیر مجموعه این کمیسیون است، افزود: همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن ایستگاه پانزده آتش نشانی رشت با حضور مدیران ارشد استانی افتتاح شد. 

وی به بخش های از عملکرد سازمان سیما و منظر شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: آذین بندی های سطح رشت، دیوار نگاری ها انجام شده سطح شهر از جمله عملکردهای این مجموعه است. 

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با بیان اینکه برای احداث سرویس بهداشتی در بسیاری از نقاط رشت بودجه مشخص در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی در دولت آباد از جمله اقداماتی است که طی این مدت انجام شده است و در تلاشیم تا سرویس های بهداشتی در برخی از نقاط رشت در سال ۱۴۰۲ احداث شود. 

دریافت جرائم از ساختمان پزشکان رشت

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه تمامی کمیسیون های شورا برای تحقق نتایج خوب برای رشت در تلاش هستند، اظهار کرد: روز گذشته در دیدار با مدیر خانه مطبوعات مباحث مختلف را بررسی کردیم و معتقدم در ابتدا باید نسبت به ایجاد نشاط اجتماعی با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها اقدام کنیم. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه در ابتدای شروع فعالیت شورای ششم ۲۵ دستگاه اتوبوس در رشت فعالیت داشت، افزود: در حال حاضر قرار داد خرید چهل دستگاه اتوبوس جدید با وزارت کشور منعقد شده است و تا کنون ۹ دستگاه از مجموع ۴۰ اتوبوس را دریافت کرده ایم. 

وی با اشاره به اینکه وضعیت پایانه های رشت در ابتدای شروع فعالیت شورای ششم بسیار نامناسب بود، تصریح کرد: با تاکیدات انجام شده امروزه وضعیت پایانه ها بسیار مناسب است و یکی دیگر از اقدامات خوب رقم خورده در دوران فعالیت شورای ششم بازگشایی پروژه سرچشمه پس از بالغ بر هفت سال انتظار بود. 

عباس نژاد به ۹ اصلاح هندسی اجرا شده در رشت اشاره کرد و گفت: ۶ ایستگاه ثبت تخلفات رانندگی نیز در سطح رشت ایجاد شده است. 

وی با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت بیان کرد: در روز انتخاب رحیم شوقی به وی گفتم که حتی اگر بیست درصد از برنامه هایی را که ارائه کرده است انجام دهد نیز ممنون هستیم ولی اگر بخواهد باز هم همه مباحث را در حد حرف و برنامه اعلام کند و در عمل چیزی مشاهده نشود با وی تعارف نداریم. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با تاکید به اینکه شورای ششم رشت دائما پیگیر انجام امورات شهری است، افزود: شورای رشت در تلاش است تا وعده های انتخاباتی شان را محقق کند و شورا وقتی بودجه شهرداری را افزایش می دهد باید بابت تمامی این افزایش ها برنامه ریزی کند. 

عباس نژاد با بیان اینکه بین مدیریت شهری و اعضای شورا فاصله ای وجود ندارد، گفت: در حوزه مباحث ترافیکی انتظار همراهی از رسانه ها را دارم و شورا و رسانه ها هدفشان رفاه شهروندان است و از رسانه ها انتظار دارم صدای ما باشند. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون پزشکان می توانند در منازل مسکونی مطب داشته باشند، تصریح کرد: هر مطب پزشکی ممکن است دویست سفر در شهر ایجاد کند و شورای ششم پس از این همه سال از گذشت تصویب قانون در این باره قصد دارد در کمیسیون ماده صد از این بخش جرائم را با هدف ایجاد پارکینگ در شهر دریافت کند و یقینا با این اقدام بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی برطرف می شود. 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت به مسیر میدان جهاد و پل بوسار رشت اشاره کرد و گفت: ما در رشت غول هایی به نام خیابان نواب، مجتمع آتیه و غیره داریم که بیشترین بار را به شهر تحمیل می کنند اما هیچ گونه جرایمی از این بابت پرداخت نمی کنند و بر اساس قانون مصوب باید از این گونه املاک جرائم دریافت شود. 

عباس نژاد با اشاره به وضعیت پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان بیان کرد: در دوران شورای ششم اقدامات خوبی در حوزه پارک لاکان انجام شد که از آن جمله می توانیم به تعریض سازی و روشنایی آن اشاره کرد. 

وی با انتقاد از اقدامات یکی از کارشناسان حقوقی در رشت افزود: به عنوان مثال شورا مدت ها برای رفع مشکلات ساخت و ساز در زمین های نسقی تلاش می کند و پس از آن فردی با یک شکایت تمامی این زحمات را زیر سوال می برد و در نهایت نیز دودش به چشم شهروندان می رود و در همین مکان از این فرد تقاضا می کنم که با چنین اقداماتی در مسیر راه مجموعه مدیریت شهری ایجاد مشکل نکند. 

تقدیر از خانواده مرحوم اسدی خبرنگار پیشکسوت رشت

در این نشست از همسر مرحوم رضا اسدی از خبرنگاران پیشکسوت که سال ها اخبار حوزه مدیریت شهری رشت را پوشش خبری می دادند و دیگر خبرنگاران حاضر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان