امام جمعه موقت تهران با اشاره به ایجاد برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی و عربستان سعودی گفت: جمهوری اسلامی در برقراری ارتباط با عربستان سعودی علیرغم خوشحالی به دلیل همجوار بودن با این کشور، ولی ذوق زده ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله سید احمد خاتمی امشب در مراسم یادواره ۲ هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت و ۲۳ شهید مدافع حرم  یادبود سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای رشت با بیان اینکه شهدا در پیشگاه پروردگار دارای منزلت بسیار زیادی هستند، اظهار کرد: شهدا با نثار خون پاک خود برای سربلندی و استحکام این نظام مقدس تلاش کردند و بر اساس آیات و روایات شهدا زنده حقیقی بوده و در پیشگاه خداوند روزی می خورند.

وی شهدا را محور صمیمیت و وحدت میان مردم و مسؤولان دانست و گفت: مسؤولان باید در انجام امور و برای حل مشکلات کشور به شهدا و امام شهدا توجه کرده و این عزیزان را سرلوحه و الگوی خود قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و ایران اسلامی برای کاهش نقش شهدا در پیشبرد اهداف انقلاب، افزود: حضور مردم و مسؤولان در یادواره شهدا یک پیغام برای جهانیان دارد و آن پیام درس وفا داری و تجدید پیمان با شهدا است از این رو هیچ قدرتی توان نفوذ به جمهوری اسلامی را ندارد.

خاتمی با بیان اینکه دشمنانی بر ایران حاکم بودند که سعی داشتند نام الله را در کشور از بین ببرند، تصریح کرد: رضاخان کافر را انگلیس بر سر کار آورد تا اسلام را از ایران بزدایند ولی انقلاب اسلامی آمد و تمامی برنامه های دشمن را از بین ببرد لذا با جرأت می توان گفت یکی از ارمغان های جمهوری اسلامی حاکمیت الله در کشور بوده است.

وی یکی از ارمغان های اسلام و انقلاب اسلامی را روشن کردن امید در بین ملت های آزادی خواه دانست و گفت: بر مبنای فقه اسلام ناب محمدی قانون اساسی در ایران نوشته شد و امروز با جرأت می گویم هر کجا صحبت از اسلام و بیداری اسلامی است نام جمهوری اسلامی در آنجا می درخشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان با اغتشاشگران به جنگ اسلام ناب محمدی آمدند، افزود: استکبار برای تحقق افکار شوم خود قرآن کریم، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی که نام الله در آن حک شده است را سوزانده و چادر از بس بانوان این مرز و بوم برداشتند ولی بدانند اسلام از این مردم زدودنی نیست.

خاتمی با تاکید بر نقش آمریکا در ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی و کشورهای مسلمانان تصریح کرد: اتاق جنگ یمن استارتش در آمریکا زده می شود و هر کجا نشانی از تکفیری و گروه های تروریستی وجود دارد حضور آمریکا در آن چشمگیر است.

وی با اشاره به نقش شوم استکبار برای ایجاد فتنه و کودتا در ۲۲ بهمن سال ۵۷ بیان کرد: شب ۲۲ بهمن سال ۵۷ قرار بر کودتا و راه انداختن رودخانه ای از خون توسط استکبار در جمهوری اسلامی بوده است ولی امام خمینی(ره) این فتنه را شناخته و علیرغم  اعلام حکومت نظامی توسط رژیم طاغوت، مردم حضوری پرقدرت در صحنه داشتند.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری ولایت فقیه ۴۴ سال هر فتنه و توطئه را خنثی کرده و در همین اغتشاش اخیر، آمریکا از اندیشکده خود خواستار راه های نفوذ به جمهوری است.

خاتمی با تأکید بر اینکه گرانی های اخیر در جمهوری اسلامی یکی از فتنه های دشمن علیه انقلاب اسلامی  است، بیان کرد: برای استکبار و آمریکا تنها یک توطئه باقی مانده و آن گرانی های افسار گسیخته است و از همین جا به صراحت می گویم این حجم از گرانی توطئه و جنگ اقتصادی با آمریکاست لذا مسوولان باید حرکت جهادی برای پیروزی در جنگ اقتصادی و مقابله با گرانی های افسار گسیخته را بیشتر کنند.

وی با اشاره به ایجاد برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی و عربستان سعودی افزود: جمهوری اسلامی در برقراری ارتباط با عربستان سعودی علیرغم خوشحالی به دلیل همجوار بودن با این کشور،  ولی ذوق زده نیست زیرا تمامی کشورهای همسایه خود را به خوبی می شناسیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان