نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص پرداخت تمامی مطالبات چایکاران گیلانی توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای سازمان همیاری و همایش شهرداران و بخشداران و در سالن الغدیر استانداری اظهار کرد: سازمان همیاری ها نقش مهمی در توسعه استان گیلان و شهرستان ها دارد که در یک سال گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است. 

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار استفاده از نظر مشورتی شهرداران از سازمان همیاری ها گفت: شهرداران از ظرفیت ماشین آلاتی، لجستکیکی و مشورتی سازمان همیاری ها باید استفاده کنند زیرا تعامل و ارتباط میان شهرداران و سازمان همیاری ها منجر به توسعه استان گیلان می شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برخی از شهرهای گیلان با کمبود امکانات لجستیکی و آتش نشانی مواجه هستند، تصریح کرد: در غرب و شرق استان گیلان در حوزه امکانات آتش نشانی به ویژه نردبان آتش نشانی با مشکل مواجه هستیم و باید با محوریت معاون عمرانی این امکانات در مناطق مختلف گیلان فراهم شود و مجوز ساخت ساختمان با طبقات بالا باید منوط به داشتن امکانات بروز آتش نشانی باشد. 

به گفته استاندار گیلان، باید تمامی امکانات آتش نشانی و لجستیکی در شهرستان های گیلان فراهم شود در غیر این صورت از صدور ساخت ساختمان های چندین طبقه در شهرهایی که با مشکل لجستیکی در حوزه آتش نشانی مواجه هستند جلوگیری شود. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت های رفاهی و گردشگری در استان گیلان بیان کرد: گیلان یکی از گردشگرپذیرترین استان کشور است لذا در آستانه سال نو باید زیرساخت های شهر و اِلِمان های شهری توسعه یافته و در معرفی پیشینه تاریخی شهرها و محصولات کشاورزی و صنایع دستی توجه شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از وظایف مهم شهرداران را ساماندهی پسماند دانست و افزود: ما به مردم قول دادیم که در حوزه پسماند بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و اگر کار خود را به درستی انجام ندهیم باید به مردم پاسخگو باشیم. 

به گفته عباسی، در یکسال گذشته و در گیلان اقدامات خوبی در حوزه پسماند به ویژه پسماند سراوان انجام شده که در تاریخ گیلان بی سابقه بوده است. 

وی با بیان اینکه همگان در سالیان گذشته بر وجود چالش پسماند در استان گیلان اذعان داشتند، تصریح کرد: در چند سال گذشته هیچ اقدامی در راستای رفع معضل پسماند نشد و حتی طرحی مشخصی هم وجود نداشت ولی بنده به عنوان یک گیلانی بر خود به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان وظیفه می دانستم که این ابر چالش را برطرف کنم که تا حدی موفق بودیم. 

استاندار گیلان از تفکیک زباله در ۷۰۰ روستای گیلان خبر داد و بیان کرد: برخی از شهرهای گیلان در ساماندهی پسماند به خوبی عمل کردند و در ۷۰۰ روستای گیلان تفکیک زباله از منزل انجام می شود لذا اعتبارات حوزه پسماند نخست به شهرهایی تعلق می گیرد که در حوزه ساماندهی پسماند موفق بودند. 

عباسی با تاکید بر برپایی نمایشگاه های دائم صنایع دستی و محصولات کشاورزی در تمامی نقاط استان گیلان افزود: به کارآفرینان حوزه کشاورزی، صنایع دستی و محصولات صنایع تبدیلی تسهیلات اعطا می شود تا از این طریق بتوانند با برپایی نمایشگاه دائمی به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان گیلان کمک کنند. 

وی توجه به سواحل را یکی از وظایف شهرداران و فرمانداران دانست و بیان کرد: افراد بسیاری خواستار سرمایه گذاری در حوزه ساحل هستند لذا شهرداران و فرمانداران باید به این مسئله توجه کرده و به ایجاد شرایط رفاهی مناسب کمک کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان از پرداخت تمامی مطالبات چایکاران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور ۸۰ میلیارد تومان از طلب باقی مانده چایکاران تا پایان سال جاری پرداخت می شود و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان