۲۴ نفر از برترین های قرآنیِ روستایی و عشایر کشور، در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن که در شمال کشور برگزار شد، حائز رتبه های برتر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، اختتامیه بیست وهشتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم به همّت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر کشور در استان گیلان برگزار شد. 

حجت الاسلام حسنعلی خوئینی جانشین کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر کشور در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن کریم نور است و باید در تمام شئون زندگی از شعاع نور قرآن بهره مند شویم، اظهار کرد: متاسفانه جامعه امروزی ما در معرض مشکلات و آسیب های فراوانی قرار دارد که بخش عظیمی از آن بخاطر دوری از قرآن و معنویت است؛ لذا می بایست هرروز خودمان را به این منبع نور، نزدیک تر نمائیم. 

وی با اشاره به آیه شریفه «الا بذکر الله تطمئن القلوب»، جامعه اسلامی را نیازمند آرامش دانست و گفت: قرآن مایه آرامش قلب هاست و در حقیقت گمشده ی جامعه امروزی ماست؛ لذا برگزاری مسابقات و محافل قرآنی ما را با قرآن و معنویت، مانوس تر خواهد کرد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه در این جشنواره ۴۹ برادر و ۳۰ خواهر از سراسر کشور حضور داشتند، افزود: از مجموع ۷۹ شرکت کننده، ۲۴ نفر در رشته های مختلف حائز رتبه های اول تا سوم کشوری شدند. 

 وی حضور داوران برجسته ی ملی و بین المللی را از جمله ویژگی های بیست وهشتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم برشمرد و بیان کرد: این دوره از مسابقات در بخش های «قرائت تحقیق»، «قرائت تقلیدی»، «اذان»، «حفظ پنج جزء» و «حفظ ۱۰ جزء» برای برادران و ترتیل ویژه خواهران در سه مرحله استانی، منطقه ای و ملی، برگزار شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان