وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این دولت، دولت صادق الوعد است، گفت: تلاش ما اعتلای فرهنگ و هنر در همه بخش های کشور است.

محمدمهدی اسماعیلی، ۲۵ اسفندماه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی که در شیروان برگزار شد، اظهار کرد: نظام اسلامی ما به فرهنگ و هنر نگاهی متعالی دارد و آن را پیشرانی در عرصه پیشرفت کشور می داند.

وی افزود: نگاه نظام جمهوری اسلامی به هنر، نگاهی اصیل است و به هنرمند به عنوان فردی نخبه و خردمند می نگرد.

وی با بیان اینکه در مسیر ۴۴ ساله انقلاب، اهالی فرهنگ و هنر همواره همراه انقلاب بوده اند، افزود: اهالی فرهنگ و هنر پیشتاز همه تحولات بوده و انقلاب را همراهی کرده اند.

اسماعیلی با بیان اینکه هنرمندان عشق و علاقه مردم را به زبان هنر بیان می کنند، گفت: در برنامه هایی که امشب طی این جشنواره برگزار شد، شاهد بودیم که مضراب هنرمندان، عشق و محبت به خداوند، انسان های کامل همانند ائمه اطهار، ترویج عاطفه، محبت و مودت در موسیقی اصیل بود که مورد علاقه مردم است.

وی با بیان اینکه نظام هنری کشور به استقرار رسیده است، اظهار کرد: دلیل این امر نیز آن است که در حوزه فرهنگ و هنر هیچ شخصیتی داناتر و عالم تر از رهبر معظم انقلاب نسبت به فضای هنری وجود ندارد و ایشان با تسلطی که به این حوزه دارند از این حوزه صیانت می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به تأسی از برنامه تحولی دولت، برای اعتلای فرهنگ و هنر در همه بخش های کشور متناسب با ظرفیت آن ها برنامه داریم.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی پایگاه بزرگ موسیقی نوایی و مقامی شناخته می شود و وظیفه ما نیز پاسداشت این هنر اصیل بوده و از برنامه های جدید در این حوزه استقبال می کنیم.

اسماعیلی افزود: علی رغم فشردگی های برنامه های این سفر نتوانستیم به همه برنامه ها از جمله دیدار با اهالی فرهنگ و هنر برسیم و شرمنده آن ها هستیم.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان