نظر مجلس درباره عرضه خودرو در بورس

۱۴۰۱/۱۲/۲۶ ۱۶:۰۹ چاپ کد خبر: 181973
عضو مجمع نمایندگان گیلان از مخالفت مجلس با عرضه خودرو در بورس خبر داد و گفت: ناترازی در صنعت خودرو و عدم برابری عرضه و تقاضا قیمت خودروها را دستخوش تغییر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم نجفی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر پنج هزار و ۱۰۹ هزار میلیارد تومان تعیین شده است، اظهار کرد: بر اساس آمار بودجه مصارف عمومی آن بالغ یک هزار و ۹۸۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده است. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به اتمام پروژه های نیمه تمام در استان گیلان گفت: یکی از اهداف دولت اتمام پروژه های نیمه تمام طبق اعتبارات مالی است که این مسئله به طور یقین در گیلان هم اجرایی می شود. 

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تکلیف دستگاه های اجرایی برای در اختیار دادن اراضی خود برای برای اجرای نهضت ملی مسکن افزود: تمامی دستگاه های اجرایی موظف هستند بر اساس قانون تمامی زمین ها و املاک حوزه استحفاظی را برای اجرای طرح ملی مسکن به راه و شهرسازی واگذار کنند.

نجفی با انتقاد از عدم تمکین برخی از دستگاه های اجرایی در واگذاری اراضی خود به اجرای طرح ملی مسکن تصریح کرد: بانک ها باید ۲۰ درصد از سودشان را از منابع داخلی در بخش تسهیلات طرح جهش مسکن اختصاص دهند ولی از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان، بانک ها تنها ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص دادند لذا در صورت عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات در سال آتی، مشمول جرایم می شوند. 

وی از واگذاری اراضی و مسکن به خانوارهای بالای چهار نفر خبر داد و افزود: دولت برنامه ویژه ای برای تشویق به فرزندآوری در کشور دارد و بر همین اساس به خانواده های بالای چهار خانوار زمین و مسکن اعطا می کند. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه وزارت صمت موظف است تا با لحاظ کردن منابع ارزی و حمایت از تولید داخلی، نسبت به واردات خودرو اقدام کند، گفت: ناترازی در صنعت خودرو و عدم برابری عرضه و تقاضا قیمت خودروها را دستخوش تغییر کرده است. 

نجفی از مخالفت مجلس شورای اسلامی با بورسی شدن خودرو خبر داد و بیان کرد: عرصه خودرو در بورس منجر به افزایش قیمت شده است لذا مجلس مخالف این مسئله بوده و در تلاش است تا دولت را متقاعد کند تا از فروش خودرو در بورس امتناع کند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان